Avatar billede casio151 Nybegynder
09. april 2003 - 17:53 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde harddisken.

En af mine venner har et problem med en ny computer han lige har købt.
Han har installeret Windows ME på den, og det virkede da også fint nok, men så købte han Windows XP, og han prøvede at installere det fra Windows ME, men den sagde, at der var fejl i det. Vi har prøvet at installere to cd'er med Windows XP, men den siger stadig, at der er fejl.

Vi prøvede at slette alt på harddisken og installere det hele forfra. Nu kom der ingen meddelelse om fejl, men da vi trykkede på "Enter", for at installere Windows XP kom der en meddelelse om, at der ingen harddisk var at installere Windows Xp på.

Vi åbnede også computeren for at se, om der evt. var røget nogle stik ud, men alle stikkene sad, hvor de skulle.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede humlum Nybegynder
09. april 2003 - 17:58 #1
hmm hvilket filsystem ligger der på pc'en?
Avatar billede casio151 Nybegynder
09. april 2003 - 17:59 #2
Mener du sådan nogen som FAT, FAT32 osv?
Avatar billede casio151 Nybegynder
09. april 2003 - 18:02 #3
Det er FAT32 nu, men jeg har det også windows xp på min coputer, og jeg kører også med FAT32.
Avatar billede humlum Nybegynder
09. april 2003 - 18:07 #4
hmm har I prøvet at formatere harddisken?
hvis I har så prøv at slette partionerne og opret dem igen (med fdisk f.eks)
Avatar billede casio151 Nybegynder
09. april 2003 - 18:08 #5
Ja, vi har formateret harddisken, og slettet partentionerne og oprettet dem igen osv.
Avatar billede humlum Nybegynder
09. april 2003 - 18:11 #6
hmm prøv at omformater harddisken til NTFS.
Avatar billede casio151 Nybegynder
09. april 2003 - 18:11 #7
Hvordan gør man egentlig det?
Avatar billede humlum Nybegynder
09. april 2003 - 18:13 #8
kan I køre XP instalationsprogrammet?
Avatar billede casio151 Nybegynder
09. april 2003 - 18:16 #9
Nej, den indlæser godtnok driverne, men den første skærm der kommer hvor man kan trykke på noget er enten "Enter"(For at installere) "F3"(For at reperare) eller "Esc"(For at afslutte). Vi har prøvet alle tingene, men den siger bare, at den ikke kunne finde nogen harddisk.
Avatar billede humlum Nybegynder
09. april 2003 - 18:25 #10
prøv at teste om harddisken virker på en anden pc
Avatar billede casio151 Nybegynder
09. april 2003 - 18:28 #11
Jeg prøver lige at spørge, om jeg ikke må låne hans pc, for så kan jeg bare teste den herhjemme ved mig selv.
Avatar billede humlum Nybegynder
09. april 2003 - 18:32 #12
ok
Avatar billede casio151 Nybegynder
09. april 2003 - 18:33 #13
Jeg fik ikke lov til at låne den, for han ville godt lige selv prøve at rode med det, og hvis han så ikke får det til at virke, så får butikken den igen, for så vil han ha' en ny.
Avatar billede casio151 Nybegynder
09. april 2003 - 18:34 #14
Dette spørgsmål lukker nu.
Avatar billede humlum Nybegynder
09. april 2003 - 18:34 #15
ok ... han kan også bruge en bootdisk i stedet for at afprøve den i en anden pc
Avatar billede casio151 Nybegynder
09. april 2003 - 18:36 #16
Vi har også prøvet med en bootdisk, men hjalp ikke.
Avatar billede humlum Nybegynder
09. april 2003 - 18:41 #17
I kunne stadig ikke få kontakt til harddisken?
Avatar billede casio151 Nybegynder
09. april 2003 - 18:41 #18
Nej. Den var helt død!
Avatar billede humlum Nybegynder
09. april 2003 - 18:43 #19
hvis der ikke kom en prompt, så sidder ledningerne ikke ordenligt fast, eller også er harddisken ikke formateret, ellers er der noget i vejen med harddisken