Avatar billede Slettet bruger
09. april 2003 - 15:46 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

b-one.nu... godt / dårligt ?

Er der nogle som har dårlig erfaring med b-one.nu, problemer...what ever?

Jeg skal nemlig til at købe domain, og web-plads så jeg ville bare lige høre, hvad folk mener?

//Hjalte
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. april 2003 - 15:50 #1
her på den sidste tid, har der været meget dårlig omtale ad b-one her på eksperten, så det er nok ikke det bedste sted at handle:

Disse er nogle der har fået god omtale her på eksperten:

www.freepaq.dk
www.wannafind.dk
www.web2u.dk/
www.starthotel.dk
www.secnet.dk
www.struer.net
www.web10.dk

jeg bruger selv freepaq.dk, hvilke jeg også har været  meget utilfredse med, men efter 2003 hvor de har fået betaling, synes jeg det fungere fint.
Avatar billede mortvader Nybegynder
09. april 2003 - 15:52 #2
Har 2 sites på b-one.

Det kører rimeligt stabilt, men har dog oplevet ustabilitet både med mail og web. Det er svært at finde nogle virkeligt stabile udbydere, synes jeg - med mindre man er klar på at betale kassen.

B-one er ok, til private hjemmesider og lignende, mener jeg.
De understøtter dog ikke msAccess, skal du lige være klar på.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2003 - 15:52 #3
Jeg kan anbefale www.alphasite.dk. Linjen er ekstremt hurtig, og der har været 99,9% oppetid.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2003 - 15:55 #4
Men hvor kan jeg finde noget som er ligeså billigt som 'freepaq', og som understøtter asp?
Avatar billede mortvader Nybegynder
09. april 2003 - 15:57 #5
øh, alphasite??  jeg er bestemt ikke enig. Har oplevet meget lange svartider der!
Avatar billede mathiash Nybegynder
09. april 2003 - 15:57 #6
Hvad jeg har hørt, skulle b-one ikke være ret gode.

Men jeg hart hørt rigtig meget godt om www.azero.dk
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2003 - 16:06 #7
Jeg skal have hosted min klasses hjemmeside, selv hjemmesiden fylder 7 - 10 mb. Derudover skal jeg have plads til billeder, mp3 (lovelige), dokumenter, osv. Mit system er bygget sådan at alle får 5 mb plads at uploade på (vi er 25), derfor skal jeg have godt 200 - 300 mb. Og det er jo svært at finde til 39 kr. om måneden...?!?!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. april 2003 - 16:12 #8
hjalte-ml >> Hos freepaq er der ikke direkte nogen begrænsninger for hvor meget man må ligge op, og det koster kun 20 kr/måned (tjek www.freepaq.dk)
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2003 - 16:17 #9
Ja, men de understøtter ikke ASP, og Microsoft Access Databaser. Så det er lidt et problem, for det er det mit system er lavet i :)
Avatar billede mortvader Nybegynder
09. april 2003 - 16:21 #10
Jeg har et site der kører asp på msaccess..  det er, lidt som b-one en anelse ustabilt til tider.

Det kører på webhosting.dk - også en billig udbyder.
Avatar billede sitemaster Nybegynder
10. april 2003 - 21:38 #11
b-one.nu... godt / dårligt ?

Øøhh hvis du har et 300baud modem til at ligge, installer det og gå ind på hvilken som helt hjemmeside, tag tid og lig det dobbelte til så har du med 99% sikkerhed b-one's svartider både på deres server og support.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
10. april 2003 - 22:36 #12
Jeg vil på det kraftigste advare mod b-one. Jeg har netop klaget til Forbrugerrådet over dem. Jeg skiftet til b-one den 11. februar 2003, og jeg har reelt haft flere dage med nedetid end dage uden. B-one har uhyggeligt langsomme servere, men det er til at leve med, når man tænker på den lave pris, men det er helt uacceptabelt, at ens website konstant er nede, og man mister e-mails, fordi deres mailservere også er nede.

B-one har nægtet at hæve handlen og returnere en del af betalingen, fordi firmaet ikke giver garanti for oppetid. Jeg vil dog hævde, at de reelt slet ikke har leveret det, jeg har købt.

Så køb webhotel et andet sted. Du har "ikke råd" til at spare de penge, som b-one tilbyder, hvis du forventer, at dit website kører, og du kan modtage e-mails hver dag.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2003 - 15:10 #13
Jeg tror jakobclausen løber med sejren, fordi jeg syntes web10.dk virker som et fint sted... men tak til alle jer andre:)
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
20. juni 2003 - 15:15 #14
Så er den gal igen....

Denne mail fik jeg:
-------------------------------------------------

Kære kunde

Vi har per 18/6 – 2003 lukket dit webhotel grundet overtrædelse af vores forretningsbetingelser for driften af webhotellet på vores servere. Du bedes tage kontakt til support via vores hjemmeside www.b-one.nu med henblik på at finde en løsning på dette.

Med venlig hilsen / Best Regards

Hostmaster
-------------------------------------------------

Fed mail at få... der står ikke noget om hvorfor at mit webhotel er lukket?!?

Sender derefter en mail til deres support, 48timer efter får jeg svar...
----------------------------------------------------------

Hej Mads,

Grunden til at jeres webhotel er blevet lukket skyldes at der har været filer til download, da dette er modstridende med vores forretningsbetingelser har vi desværre set os nødt til at lukke hotellet.

Med venlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
---------------------------------------------------

Dette står der i deres regler: Det er ikke tilladt at have større mængder fil arkiver liggedde til fri download....
----------------------------------------------------

Jeg havde 3 .zip filer til at ligge, som fyldte til samme 1mb <---- Der var bliver sendt ca. 300mb .zip filer ud fra min side på et ½år....

Men de brokker sig ikke over at jeg har 15mb .jpg billeder til at ligge, og af de .jpg billeder er der blevet sendt omkring 20GB ud af ... men det brokker de sig over.. ?!?!?
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
20. juni 2003 - 15:16 #15
Så derfor skal du ikke vælge b-one
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
20. juni 2003 - 15:22 #16
men det brokker de sig over.. = det brokker de sig ikke over... hehe jeg er bare så sur på dem at jeg ikke kan skriver rigtigt
Avatar billede morgel Nybegynder
02. januar 2004 - 21:28 #17
okay, - b-one stinker mere surt end jeg troede, -jeg vælger dem fra, -var lige ved at plumbe i deres tilbud. Udemærket at tjekke eksperten for erfaringer.

b-one is gone !
Avatar billede sveneriklilja Nybegynder
09. september 2004 - 21:32 #18
Detta webhotell skall ni ej använda, då det är ett bland de sämsta hotellen som finns, jag har hållit på med hemsidor och webhotell i många år, men något så dåligt som detta b-one.net finns inte. Det är billigt för att deras server står i Ryssland på en ort som heter VANTAA, det är inte konstigt att servern ligger nere väldigt mycket. De har den sämsta supporten som jag har varit i kontakt med, helt okunniga och oseriösa. Jag har haft kontakt med dem i 4 månader om att jag vill flytta min domain till en annan server och de har hela tiden hittat på olika ursäkter för att inte flytta den. PASSA ER NOGA FÖR DETTA OSERIÖSA WEBHOTELL.
Avatar billede mortvader Nybegynder
10. september 2004 - 12:14 #19
Jeg valgte også b-one fra, da det viste sig at være alt for ustabilt.

Nu har jeg alle mine sites på www.webhosting.dk som er en billig, og ret stabil udbyder. Deres support er fabelagtig: jeg har flere gange fået svar på mine mails kl. lort om natten :]
Avatar billede oleoldhoj Nybegynder
20. september 2004 - 19:35 #20
jeg ved ikke om det er det rigtige forum at skrige sin fortvivlese ud.

Jeg har B-one (ligesom en virus) Jeg har opsagt mit domaine hos dem, men det betyder ikke at man ikke forsætter med at få opkrævninger - tillad mig at sige det - b-one er famdme ubehagelige.

sagens akter i tidslinie

Opsigelse af domæne : Ole Oldhøj
Skrevet den 21-08-2004 00:28:36

Jeg vil gerne opsige mit domæne og webhotel - det drejer sig om www.theopengame.com
Jeg bemærker nu, at der var 3 måneders opsigelse hvilket jeg ikke var klar over. Da jeg ikke bruger domænet til noget ønsker jeg at opsige det hurtigst muligt.

Mvh og tak for god og stabil hosting for denne gang.

Ole Oldhøj

Opsigelse af domæne : B-ONE DANMARK KH
Skrevet den 21-08-2004 12:35:47

se veligst vores FAQ for svar:
http://www.b-one.net/static/support-faq.jsp?category=general&number=4

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax.: +45 7020 5872

Web-site: http://www.b-one.net
---------------------------------

Opsigelse af domæne : Ole Oldhøj
Skrevet den 21-08-2004 14:48:03

Var der uklarheder i min opsigelse ?

Jeg kan bestille og betale over nettet, så kan jeg vel også opsige over nettet ?

mvh Ole Oldhoj

Opsigelse af domæne : Ole Oldhøj
Skrevet den 21-08-2004 15:20:48

efter at have læst jeres forretningsbetingelser kan jeg konkludere at hvor brevet skal stiles hen ikke ligge i forretningsbetingelserne - jeg formoder at brevet skal stiles til.

b-one.net
Esromgade 15 opg.1, 4 sal
DK-2200 KBH N

har jeg ret ?
eller ligger som der står på krak.dk

http://www.krak.dk/scripts/soegning/krakdk_soegning_resultatside.asp?pub_id=KVWW&data=k&formnavn=normal&Map_left=&Map_right=&Map_top=&Map_bottom=&VIRK=+&navn=b-one&vej=&HUSNR=&POSTNR_FRA=&BY=&tlf=&firma=Find+firma

B-One
Nybøllevej 5
2765 Smørum
tlf: 26178209

(Venligt opdater Krak.dk + evt. registrer jeres telefon nummer)

jeg vil sådanne set ikke være besværlig, jeg vil bare gerne opsig mit abbonoment - så kan vi ikke bare lukke sagen her

på forhånd tak
Ole Oldhoj

og jeg glæder mig til at blive kunde hos jer igen, når min økonomi er oppe og stå igen - jeg føler ikke jeg har råd til at betale den.

Opsigelse af domæne : B-ONE DANMARK KH
Skrevet den 22-08-2004 14:39:53

Hej
se kontakt info her:
http://www.b-one.net/static/info-contact.jsp

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax.: +45 7020 5872

Web-site: http://www.b-one.net
---------------------------------

Opsigelse af domæne : Ole Oldhøj
Skrevet den 22-08-2004 20:32:49

jeg vil sådanne set ikke være besværlig, jeg vil bare gerne opsig mit abbonoment - så kan vi ikke bare lukke sagen her

på forhånd tak
Ole Oldhoj

og jeg glæder mig til at blive kunde hos jer igen, når min økonomi er oppe og stå igen - jeg føler ikke jeg har råd til at betale den.

******************************************************************

Hurraaaaa - jeg er opsagt eller hvad ?
*********************************************************************

Opsigelse af domæne : B-ONE DANMARK AS
Skrevet den 23-08-2004 10:30:09

Hej,

Du modtager bekræftelse på din opsigelse så snart den er blevet behandlet.

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax.: +45 7020 5872

Web-site: http://www.b-one.net
---------------------------------

herefter går der et rum tid hvorefter jeg får en ny rykker

RE: Betalingspåmindelse : Ole Michael Oldhoj
Skrevet den 06-09-2004 11:22:54

jvf. jeres brev

http://www.b-one.net/show_sup.php?lang=da_DK&code=xhCvDparxx

har jeg fået den opfattelse at jeg har opsagt theopengame.com og formoder at
det er et uheld at den er smuttet igemmen jeres regnskab/admin -

på forhånd tak

Ole Oldhøj

>Ole Oldhøj
>
>Vi har registeret et skyldigt beløb på DKK 266,25 vedrørende ordre nr.
>44314 dækkende ydelser tilknyttet domænet theopengame.com.
>
>Faktura(er) kan ses i kontrolpanelet, som kan tilgås via nedenstående
>link:
>https://www.b-one.net/admin/
>
>Betalingen kan foretages online via nedenstående link og skal betales
>inden d. 12-09-04:
>https://www.b-one.net/pay.do?ocode=HgKmkOFgzrceEefw
>
>Såfremt du har betalt det skyldige beløb indenfor de sidste dage, skal
>du blot se bort fra denne e-mail.
>
>For ikke at påføre dig yderligere omkostninger beder vi dig snarest
>indbetale beløbet. Vi gør opmærksom på, at du må regne med yderligere
>omkostninger, hvis beløbet ikke er indbetalt inden d. 12-09-04.
>
>Med hensyn til rykkere henviser vi til vore forretningsbetingelser.
>
>Husk også at kontrollere på vores hjemmeside (www.b-one.net) under
>kontrolpanel, at vi har Deres korrekte adresse.
>
>Med venlig hilsen
>
>SALGSAFDELINGEN
>------------------------------------------
>B-one ApS
>Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
>DK-2200 København N
>
>Fax-nr. +45 7020 5872
>-------------- www.b-one.net -------------

_________________________________________________________________
Opret en gratis Hotmail-konto http://www.hotmail.com med udsigt til 250 MB
lagerkapacitet

RE: Betalingspåmindelse : Ole Michael Oldhoj
Skrevet den 06-09-2004 13:57:18

se jeg har ikke fået min bekræftigelse på at mit aftale er opsagt.

RE: Betalingspåmindelse : B-ONE DANMARK RM
Skrevet den 07-09-2004 11:05:48

hej

vi har ikke modtaget nogen skriftlig opsigelse fra dig, hvorfor du ikke har modtaget nogen bekræftelse.

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax.: +45 7020 5872

Web-site: http://www.b-one.net
---------------------------------

RE: Betalingspåmindelse : Ole Michael Oldhoj
Skrevet den 07-09-2004 11:32:44

nej har i læst jeres egen besked til mig ?

I skriver

******************************************************
Hej,

Du modtager bekræftelse på din opsigelse så snart den er blevet behandlet.

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax.: +45 7020 5872

Web-site: http://www.b-one.net
---------------------------------

*****************************************************

Jeg formoder at det betyder at i sender mig en opsigelse eller tager jeg fejl.

RE: Betalingspåmindelse : B-ONE DANMARK RM
Skrevet den 07-09-2004 11:41:36

Hej Ole,
Bekræftelser på opsigelser udsendes fra en anden afdeling, men de bliver naturligvis kun udsendt når der er modtaget en opsigelse som de kan behandle.

Har du ikke modtaget beklræftelse, betyder det at din opsigelse ikke er modtaget.

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax.: +45 7020 5872

Web-site: http://www.b-one.net
---------------------------------

RE: Betalingspåmindelse : Ole Michael Oldhoj
Skrevet den 07-09-2004 14:54:33

jeg har lidt svært ved af fatte jeres brev.

1. Jeg har opsagt mit domaine
2. I har bekraftet at i har modtaget min opsigelse
3. derefter er der gået ged i det

... hvad betyder det for mig lige nu - er mit domaine opsagt ? eller er det ikke ?

RE: Betalingspåmindelse : B-ONE DANMARK RM
Skrevet den 07-09-2004 15:03:06

Hej,

Vi har ikke bekræftet at den er modtaget - der står at du modtager en bekræftelse når den er behandlet - men før vi kan behandle noget skal vi jo modtage det.

Med venlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax.: +45 7020 5872

Web-site: http://www.b-one.net
---------------------------------

RE: Betalingspåmindelse : Ole Michael Oldhoj
Skrevet den 07-09-2004 15:17:04

jamen så er alting jo i den skønneste orden

Med venlig hilsen / Best Regards

Ole Oldhøj

**************************************************
BEMÆRK DERES SVAR
Vi har ikke bekræftet at den er modtaget - der står at du modtager en bekræftelse når den er behandlet - men før vi kan behandle noget skal vi jo modtage det.
jeg anser ikke mig selv for at være fattesvag - men hvad er det de siger ?

oki der gåe en rum tid igen

Rykker-dato: 20-09-04
Reference: theopengame.com

Din manglende betaling af ordre nr. 44314.

Vi havde pr. 13-09-04 ikke modtaget betaling af det udestående beløb på
din ordre.

For ikke at påføre dig yderligere omkostninger beder vi dig indbetale
beløbet snarest. Vi gør opmærksom på, at du må regne med yderligere
omkostninger, hvis beløbet ikke er indbetalt inden d. 28-09-04.

Varebetegnelse: Beløb i DKK

Skyldig saldo på ordre DKK 266,25
Rykkergebyr (faktura nummer 168066) DKK 100,00
------------------------------------------------------------
Ny skyldig saldo i alt DKK 366,25
============================================================

Betaling af udestående skal gøres via Internettet på følgende url:
https://www.b-one.net/(oki det får i ikke da det indeholder passwords)

Klik på ”faktura” under kontrolpanelet hvor samtlige fakturaer på din
ordre kan ses, og hvor betaling af udestående ligeledes kan gøres fra.

Husk også at kontrollere på vores hjemmeside (www.b-one.net) under
kontrolpanel, at vi har Deres korrekte e-mail-adresse.

Hvis du ikke har mulighed for at foretage betalingen online via
betalingskort, da kan betaling også gøres via homebanking:

Giroindbetalingsnummer: +71<000000001680669+82016384<

Med venlig hilsen

SALGSAFDELINGEN
------------------------------------------
B-one ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax-nr. +45 7020 5872
-------------- www.b-one.net -------------

************************************************************

er der nogle der fatter hvordan man melder sig ud ?

deres LOGO ER 80.000 har allerede gjort det -OG DE KAN IKKE MELDE SIG UD AF B-ONE
Avatar billede sveneriklilja Nybegynder
20. september 2004 - 22:16 #21
Du skall skicka ett fax på deras faxnummer, det skall stå på faxet vad det gäller (uppsägning och domainnamn) och det skall vara underskrivet av dig och bevittnat av en annan person. Detta företag är ett gangsterföretag, som jävlas med folk så länge de kan. De håller på, på detta sätt för att du skall ge upp, troligen har personalen så lite att göra att de har tid att leka med och djävlas med dig.
Avatar billede sveneriklilja Nybegynder
20. september 2004 - 22:32 #22
Detta är deras egna skrivna regler!!!

1.6. Uppsägelse av abonnemang
Abonnemanget kan vid var tid uppsägas med en uppsägningstid om tre månader. Redan betalt abonnemang återbetalas dock
inte. En uppsägning skall göras skriftligen på papper och innehålla kundens underskrift. En uppsägning kan inte göras via epost.
När B-one har mottagit en uppsägning vill kunden inom 8 dagar i kontrollpanelen se att B-one har mottagit
uppsägningen. Vid tillfälle av att kunden inte på framsidan i kontrollpanelen kan se att B-one har mottagit uppsägningen skall
kunden skicka en ny uppsägning.
Fax-nr. +45 7020 5872
Ett fax kommer ju fram på en gång så det behöver inte ta 8 dagar för att få ett svar.
Svaret bör man få se redan inom 24 timmar, enligt deras support.
Avatar billede allinge Nybegynder
26. september 2004 - 13:44 #23
Hej! Jeg er desværre flyttet fra NettoNet til B.one. Der er nu gået over en måned. De har modtaget overførselsbeløbet, men så er der heller ikke sket mere. Jeg har prøvet at kontakte B.one 5-6 gange pr. mail, samt sendt et alm. brev, uden at få noget svar. Der står ellers det kun vil tage 1-3 dage. Og nu spørger jeg selv: Er det et ret fup og fidus firma?. Nettonet var lidt dyrere, men til gengæld virkede det. Og hvad er en web-ardresse værd uden en hjemmeside?
mvh
Bornholm
Er der andre, som har samme problem????
Avatar billede sveneriklilja Nybegynder
26. september 2004 - 14:25 #24
Håll dig så långt från denna firma som du bara kan. Det tog 4 månader för mig innan det hände någonting med min beställning, men pengarna tog det på eng gång. Sedan när jag tappat allt förtroende för detta sälskap och sa upp sammarbetet med dem, tog det en månad med en massa mail fram och tillbaka inna jag lyckades slita mig från dem. Tyvärr är det till supporten som du mailar till varje gång, och det måste jag säga. Jag har aldrig tidigare träffat på sådana typer som de. Ingenting kan de och ingenting gör det, det enda de är bra på är att tulla runt med folk. Jag kallar detta företag för SKURKAR OCH BANDITER!!
Avatar billede zeroxdk Nybegynder
27. november 2004 - 10:08 #25
Hej

Jeg har også mange problemer med B-One ligesom mange andre er det med opsiglesen,Jeg opsgade mit Webhotel 14 dage før jeg skulle betale for et år igen! Men B-One mener at jeg skal betale for et helt år igen i følge deres forretningsbetingelser som iøvrigt modsiger sig selv da der også står at "man har 3 måneders opsigelse" Men de NÆGTER at have modtager trods den er sendt 3 gange med Post Danmark, og sidste gang som anbefalet brev!

Dog sender de forsat rykkere ud, og har nu videregivet sagen til inkasso.

B-One's forretningspolitik er at køre folk så langt ud at de sidst betaler! Jeg vil ABSOLUT fraråde B-One. Jeg er ikke den eneste 2 af mine venner og en i min familie sidder/sad med samme problemer.

80.000 Kunder og 70.000 Prøver at melde sig ud!

I øvrigt kan der henvises til forbrugersyrelsen sag mod Viasat, der ogås mente deres kunder skulle betale for et HELT år mere, hvis de ikke opsage en måned inden abonnomentet skulle fornyes, denne sag tabte Viasat.