Avatar billede mulkurul Nybegynder
09. april 2003 - 13:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse når jeg tilslutter switchbox

jeg har en 5 port 100/10M N-way Mini switch.
Jeg har stofanetopkobling via kabelmodem og familieabbonnement der tillader mig at køre hjemmenetværk.
MEN så snart jeg forsøger at gå på nettet via min switchbox, er der bare no connection.
Jeg tilslutter mit kabelmodem i port no. 5 (uplink) og netværkskablet til pc`en i en af de andre (har prøvet dem alle).
Der er bare ikke noget at gøre. Jeg har checket med forhandleren at switchboxen virker.
Det virkede førend jeg skulle foretage en formattering af min HD, men nu vil den bare ikke være med mere.
Et godt forslag til fejlfinding?

Mvh
Michael Christoffersen
Avatar billede mulkurul Nybegynder
09. april 2003 - 13:49 #1
Jeg kommer til at tænke på, om kabellængden evt. kan være årsagen? Jeg  bruger et 10 m langt kabel.
Avatar billede advize Nybegynder
09. april 2003 - 15:41 #2
Har du tjekket om der evt. er en knap bag på switchen til at lave så stikket er krydset. På nogle switche er upload indgangen som standard krydset, så du skal bruge et krydset kabel til at forbinde modem med switchen.
1. Tjek om der er sådan en knap bag på switchen
2. Forsøg med et krydskabel - og hvis du allerede bruger et krydskabel, så forsøg med et alm. ikke krydset kabel

PS. Kabellængden på 10 m har intet at sige i denne sammenhæng - du kan trække ca. 100 m SCS kabel Cat. 5 uden at det skulle give problemer.
Avatar billede mulkurul Nybegynder
10. april 2003 - 09:22 #3
Okay, det er forstået.
Imidlertid virkede det med de bestående kabler før jeg foretog en formattering af min HD.
Ud for port no. 5 er der en skydeknap der kan stå ud for hhv. Normal eller Uplink. Det er da Uplink jeg skal vælge ikke?
Avatar billede kenp Novice
10. april 2003 - 21:41 #4
jo du skal vælge oplink
Avatar billede garfildkat Nybegynder
14. april 2003 - 02:48 #5
er du sikker på at du har de IP Nr. som du har brug for
nu har jeg ikke stofenet men ADSL hos TDC får man kun en fast IP eller to dynamiske IPer man kan få op til 6 IP Nr. ved TDC
så hvis du kun har et IP Nr. kan du ikke koble to PCer til
uden en router
Avatar billede mulkurul Nybegynder
14. april 2003 - 08:56 #6
Jo, jeg har familieopkobling hos stofa, og som sagt så virkede det før jeg foretog en formattering af harddisken.
Jeg tror jeg giver op men tak for hjælpen allesammen.
vh michael