Avatar billede zebber Nybegynder
09. april 2003 - 12:36 Der er 6 kommentarer

Site offline

hej eksperter

jeg har bruge for et script til af tage mit site "offline".
Jeg er midt i et testforløb af et site og har en del brugere allerede, og vil derfor gerne kunne redirecte brugerne til en bestemt side når jeg skal fortage diverse ændringer af sitet.

Jeg forstiller mig noget med session("online") = true og session("online") = false.
men jeg har brug for nogle gode råd.

jeg er helst fri for at lave et database-opslag hvergang en bruger requester en side for at tjekke for true og false.

Jeg tænker at det måske kan klares med en include-fil som jeg så kan rette i. Men er det nu også den fede
måde at ordne paragrafferne på?. - for hvad sker der hvis en bruger requester en side mens jeg er ved at
oploade/overskrive denne include-fil?

Mit spørgsmål må derfor være:

vil i råde mig til at rode mig ud i noget med Scripting/FileSystem eller skal jeg holde mig til en database løsning?

Mvh/
Avatar billede excession Nybegynder
09. april 2003 - 12:38 #1
hold dig til det simple og når du skal have lavet ændringer, så lave dem når der er færrest brugere online..
Avatar billede zebber Nybegynder
09. april 2003 - 12:48 #2
Jo tak... men det hjælper mig vel egentlig ikke det store.
Sagen er for øvrigt også at mine brugere har mulighed for at betjene sig at et CMS-system. Så jeg vil jo gerne have at de er klar over hvornår de kan regne med at deres egne opdateringer kan blive gennemført. ;]
Avatar billede mm12010 Nybegynder
09. april 2003 - 12:48 #3
du kan bruge applikations variabler til at låse siden med mens du opdatere.

http://www.asp-help.com/objects/obj_application.asp

http://www.devguru.com/Technologies/asp/quickref/application.html
Avatar billede zebber Nybegynder
09. april 2003 - 13:09 #4
Ok mm12010 det ser umiddelbart ud til at der er noget jeg kan bruge, men:
hvordan defineres en applikation, jeg har nemlig en plan om på et tidspunkt at have flere sites under mit domæne, så jeg vil derfor få brug for at kunne "låse" enkelte applikationer?...

det lyder måske lidt kryptisk med jeg håber at i forstår..
Avatar billede mm12010 Nybegynder
09. april 2003 - 13:14 #5
jeg tror ikke det muligt at bruge det på den måde, da applikations variabler gælder for alle filer under wwwroot(jf. global.asa), men er ikke helt sikker...
Avatar billede mm12010 Nybegynder
05. august 2003 - 12:37 #6
lukketid?