Avatar billede gonzo-dk Nybegynder
09. april 2003 - 09:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DVD --> DivX med AC3 lyd

Hej

Jeg er gået i gang med at tage backup af min James Bond DVD samling og har fundet ud, at en 700 Mb CD pr. film som giver 6-700 kbps DivX video og 128 kbps MP3 lyd ikke er tilstrækkelig. Jeg skal op på 2 CD'er pr. film!
Derfor vil jeg gerne vide hvordan jeg bevarer AC3 lyden (altså kopierer lydkilden direkte over på min .avi)
Jeg har ikke brug for diverse tutorials på nettet... har prøvet dem!
Avatar billede klaphat Nybegynder
09. april 2003 - 09:34 #1
Du *har* brug for diverse tutorials på nettet.
At skrive at du ikke har, er at nedgøre dem der har lavet vejledningerne, og de er ofte ret gode.

Da du virker til at være ret langt i din proces, så vil jeg skippe en del forklaringer, og gå ud fra følgende:
1) du har med held kopieret diverse vobs ind på din harddisk
2) du har brugt dvd2avi til at trække lyden (AC3) ud af vob-filerne
3) du har derfor både .vob's og .ac3's i dit bibliotek.

Hvis det passer, så er de næste trin meget simple.

Du starter enten Nandub eller Virtualdub, åbner din .avi fil (den komprimerede).

Vælger Audio, AC3-format, peger på den rette fil.

Og, vupti.

Du skal huske at sætte Interleave til de rigtige værdier, dvs. enten 64 eller 96 ms og offset-tid (plus eller minus, står på filnavnet når DVD2AVI har hevet AC3 filen ud af vob'erne)

Nåja, husk at sætte Video til Direct Stream førend du gemme avi med video+audio ;-)

www.doom9.org har denne guide til hvordan man også kan gøre: http://www.doom9.org/index.html?/divx__ac3.htm
Avatar billede hermandsen Juniormester
09. april 2003 - 09:34 #2
Brug FlaskMPEG (http://flaskmpeg.sf.net).
Når du har hentet det skal du åbne din film og vælge Options->Advanced options->Audio->Direct stream copy, så skulle du gerne få AC3-lyden... ;)

Resten af indstillingerne skulle være til at gå til... For at vælge codec til video skal du vælge Options->Output format options...

God fornøjelse! ;)

//hermandsen
Avatar billede webdesigner Praktikant
09. april 2003 - 09:50 #3
når du har hentet AC3 lydfilen skal den muxes ind i avi'en det kan gøres med programet avimux... kan hentes på www.doom9.org
Avatar billede zyco Nybegynder
09. april 2003 - 14:23 #4
Prøve denne guide, den kan hjælpe dig igemmen
http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=10
Avatar billede webdesigner Praktikant
10. april 2003 - 09:43 #5
hn nu jeg ikker på dit spm. hvordan ripper du dine dvd er der er en udførlig guide i privatcomputer (pcbladet) med en cd men til hørende dvd-rom med software og du kan sikkert låne den på dit lokale bibilotek...
de gør dohg op mærksom på at enhvær for for brud aff kopibeskyttelse for at lave en backup er ulovlig.. dog må sikkerheden bryden på en Linux maskine...
Avatar billede voiceman Nybegynder
11. april 2003 - 15:22 #6
Ellers kan du prøve at bruge DvDX2.0, den kan komprimere lyden til lameMP3 samtidig med at den spøtter divX ud. Plus at kan indstille den endelig output størrelse. Den understøtter også surround sound, så der går intet tabt.
Avatar billede klaphat Nybegynder
15. april 2003 - 10:42 #7
Kommer der en lukning af dette spørgsmål? :-)