Avatar billede hx622web Nybegynder
08. april 2003 - 23:33 Der er 12 kommentarer

Encrypting af en hjemmeside

Hej ;-)

Jeg ved godt det er 100% umuligt at skjule sin kode, når man laver en hjemmeside i HTML og med javascripts mv.

Alt kan brydes på den ene eller anden måde, og vil man ikke have andre ser ens kode, så lad være med at lave en hjemmeside... De programmer der lover at de er sikre, er det ikke og alt kan brydes, f.eks. ved at trække hjemmesiden igennem flere opklaringsforløb i flere forskellige programmer...

Men jeg har netop forsøgt at bruge HTML-Encrypter 1.1 DEMO, som ændrede koden totalt og lavede een lang linie, med sammentrækning og ændring af tekst til værdier. Hvis man ændrede i den kode den lavede, kom den efterfølgende med en error når man ville eksekvere siden.

Derfor tænke jeg, hvordan man bedst beskytter sin side, så kun dem som ved hvordan og "gider" bruge tid på det, kan se ens kode, og dem som ikke "gider" eller ved hvordan blot får en masse volapyk at se eller slet ingen ting??!

Hvilket program og metoder synes I er bedst??

På forhånd TAK!

/HX622WEB ;-)
Avatar billede game_tracker Nybegynder
08. april 2003 - 23:37 #1
Avatar billede game_tracker Nybegynder
08. april 2003 - 23:38 #2
Avatar billede game_tracker Nybegynder
08. april 2003 - 23:39 #3
Avatar billede game_tracker Nybegynder
08. april 2003 - 23:40 #4
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. april 2003 - 23:41 #5
Den beste metode er efter min mening af lave siden fuldstændig dynamisk, med ASP eller PHP og en database. På denne måde sker al kode afvikling på serveren, og brugeren ser kun den resulterende HTML, der faktisk ikke kan bruges til meget hvis det er lavet ordentligt.
Avatar billede keysersoze Guru
08. april 2003 - 23:46 #6
der findes masser af måder - som man også kan se ud fra game_trackers mange links... men men men

Skjuler man endelig noget og det noget der i sidste ende alt andet lige vil gøre siden langsommere da siden så på en eller anden måde skal "decryptes". Samtidig så bygger hele nettet jo over at man netop kan søge råd og vejledning hos andre og i andres source-kode - DOG uden at man må direkte kopiere...

og er man så god at man virkelig har noget at skjule, så KAN man også finde ud af at skjule det selv!
Avatar billede ckh Nybegynder
08. april 2003 - 23:46 #7
Så smarte er der vist ingen af os der faktisk er. Det handler om at vi ikke har lyst til at dele. En grundlæggende elendig tanke....

Hvad er det lige du har fundet ud af at lave som er så fantastisk exceptionelt at du simpelthen er nødt til at gemme det?

Vi har vel alle mere eller mindre lært at lave hjemmesider ved at "lure" på andres kode. De billige stjæler bare råt for usødet og det kan man som regel se på resultatet der er røvdårligt og en billig kopi alle kan aflæse.

Dem der gider at lære af at se andres kode forfiner og benytter det til noget endnu bedre. Noget der i sidste ende kommer os alle til gode.

Burde man egentlig ikke føle sig en smule smigret hvis folk gider "rippe" ens kode? Det er jo en af de dejlige ting ved nettet.... Vi lærer af hinanden...

Hvis du endelig skal skjule alting kan du jo gøre det ved at servere det i server-side sprog ( som f.ex. php eller asp).

Ved det er spam, og undskylder skam samtidig :-)
Avatar billede hx622web Nybegynder
08. april 2003 - 23:55 #8
Jeg kan hvad jeg vil, helt selv! Know how er ikke et problem... Jeg arbejder for Danmarks største Internet og Webudbyder.

Men ville blot høre hvad folk generelt synes er den bedste encrypt metode, når man taler simple encrypt...

/HX622WEB (622=622Mbit forbindelse) ;-)
Avatar billede hx622web Nybegynder
08. april 2003 - 23:57 #9
Min kommentar var til "keysersoze" slut kommentar ;-)
Avatar billede hx622web Nybegynder
09. april 2003 - 00:05 #10
Du kan få samme kommentar "ckh".

Jeg har skam intet at skjule på en simpel hjemmeside, det der er vigtigt holder jeg bag IPsec kryptering, VPN, safewalls m.v. :-)

Men TAK for Jeres skæl ud anyway - mine skuldre er brede, men ville bare høre hvad folk sådan bruger - men åbenbart ikke meget... og det er vel egentlig fint med mig, da det ikke var meningen jeg selv ville benytte mig af det.
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2003 - 00:44 #11
engang kiggede jeg på flere af de ting som game_tracker også henviser til for jeg vílle bestemt holde MIN kode for mig selv - men det viste sig egentlig hurtigt at jeg faktisk ikke havde noget at vise. Og det jeg endelig havde at vise var dengang jo alligevel hugget (erhm... lånt! heh) et andet sted fra, så i bund og grund havde jeg selv jo intet at gemme

Det er ikke ment som en hetz (staves det sådan???) mog dig - men mere en tanke om at man som begynder tror man er helt og kan en masse som straks skal gemmes væk. At du så ikke er nybegynder og at du ikke ville bruge det reelt kunne jeg jo så ikke gætte mig til fra dit spm :)

Så jo - du kan bruge en færdig encrypter game_tracker henviser til eller bare søge efter det på google... eller endnu bedre "opfinde" din egen som jeg har gjort. Jeg gjorde det ikke så meget i forbindelse med at ville skjule noget men kom tilfældigt frem til det da jeg skulle loade noget indhold dynamisk - og den kode gør at der reelt ikke vises særlig meget kode da det loades inde i et element og ikke som en decideret html-kode der kan ses... men som alt andet kan det selvfølgelig også "bare" dekrypteres (eller hvad jeg end skal kalde det.

så METODEN findes ikke - men der findes nogle omveje som kan gøre nogle ting alt efter hvad man ønsker af type encrypting :)

lang smøre - men bare for at fortælle at DEN metode ikke findes umiddelbart.

P.S. hvad _er_ "Danmarks største Internet og Webudbyder" ?
Avatar billede keysersoze Guru
11. juli 2003 - 16:24 #12
lukketid?