Avatar billede meegaard Nybegynder
08. april 2003 - 21:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af netværk gennem en computer

Jeg har en bærbar computer med trådløst LAN i. Ved siden af har jeg min stationære der også har trådløst netkort, så de to kan kommunikere. Den stationære er også tilsluttet internettet gennem et PCI netkort -> hub -> ...

Jeg vil gerne tilsluttet den bærbare computer internettet gennem den stationære. Hvordan gøres det?

Begge maskiner med Windows XP Prof.

Mvh.

Peter
Avatar billede thaman65 Nybegynder
08. april 2003 - 21:28 #1
Du deler bare internet forbindelsen under instillinger for netværk.
Avatar billede backside Nybegynder
08. april 2003 - 21:57 #2
Og hvis jeg ikke tager helt fejl har du en bruger på hver maskine der er identisk.
Avatar billede meegaard Nybegynder
09. april 2003 - 07:01 #3
Det skal måske siges at den stationære kobler op igennem en router som også fungerer som DCHP-server...

Men ja, backside, jeg har samme bruger på de to maskiner, da de begge er mine, kan det ikke lade sig gøre?
Avatar billede exxxhaust Nybegynder
09. april 2003 - 08:37 #4
Du kan give dine netkort faste ip-adresse og så skal deres Default Gateway pege på hinanden.
Eksempel : Router's interne ip-adresse 192.168.0.1/24
Netkort i stationære til hub'en 192.168.0.2/24 DG 192.168.0.1/24
Wireless netkort i stationære 192.168.0.3/24 DG 192.168.0.2/24
wireless netkort i bærebare 192.168.0.4/24 DG 192.168.0.3/24
Slå fil og printer deling til på alle kortene.
/24 = subnetmaske 255.255.255.0
DG = Default Gateway
De ip-adresser du giver dine netkort skal være i samme net som din router deler adresser ud i.
Eller du kan køre guiden New Connection Wizard ( kan ikke huske hvad den hedder på dansk ) du finder den her : start -> settings -> network connection -> new connection wizard og så følg anvisningerne. :)
Avatar billede meegaard Nybegynder
09. april 2003 - 15:30 #5
Jeg fik det til at virke ved at lade XP konfigurere det selv, så jeg giver 2/3 af pointene til exxxhaust, tak for hjælpen!