Avatar billede pt.vohnsen Nybegynder
08. april 2003 - 21:12 Der er 19 kommentarer

Lyd skratter!

Min lyd skratter ved bestemte lyde. F.eks. når man: Skal køre kampvogn i Operation Flashpoint, ændre på gassen når man flyver i FS2002 og en hel del når man kører forskellige bil spil. Jeg kan fint høre musik og andre ting. Jeg har onboard lyd og et soundblaster live kort. Har prøvet begge dele, men det er det samme!

Min maskine er:
XP
P4 2,4Ghz
512Mb PC2700
Geforce 4 TI-4200
Sounblaster live/onboard lyd (Gigabyte titan, lyd-AC97)

Jeg har prøvet at fjerne lydkortet og bruge det andet, og omvendt. Jeg kører Direct X 9.0 men har ikke haft problemer før! Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig eftersom jeg snart ikke har flere idéer til hvad jeg kan prøve.

Tak på forhånd.
Avatar billede peet-49 Novice
08. april 2003 - 21:15 #1
Prøv at tage stikket til højttalerne ud og ind nogle gange, det kan være, der er kommet lidt fedt på kontakterne.
Avatar billede pt.vohnsen Nybegynder
08. april 2003 - 21:52 #2
Det har ikke noget med det at gøre! Ellers tak for svaret.........
Avatar billede peet-49 Novice
08. april 2003 - 22:04 #3
Har du prøvet med nogle andre højttalere?
Avatar billede pt.vohnsen Nybegynder
08. april 2003 - 22:07 #4
Ja, Det er det samme. Lyder virker jo såden set fint, det er bare nogle bestemte lyde der får det hele til at skratte.
Avatar billede peet-49 Novice
08. april 2003 - 22:12 #5
Er det kun i det ene program, den gør det?
Avatar billede pt.vohnsen Nybegynder
08. april 2003 - 22:36 #6
Det er flere forskellige programmer. jeg har nævnt nogle eksempler i min indledning.
Avatar billede peet-49 Novice
09. april 2003 - 08:50 #7
Prøv at sætte hardwareaccelerationen et tak ned.
Avatar billede pt.vohnsen Nybegynder
09. april 2003 - 10:36 #8
Det har jeg prøvet, men det har ingen indvirkning på problemet!
Avatar billede peet-49 Novice
09. april 2003 - 10:49 #9
Hvis det kun var et kort med problemer, ville jeg sige, at forforstærkeren på kortet var defekt, men på to-nej.
Det må være nogle systemfiler, der er defekte. Prøv i KØR sfc /scannow i win 98 kun sfc du skal have windowsskiven i cdrommen, husk mellemrum efter sfc
Avatar billede nico2002 Nybegynder
09. april 2003 - 12:21 #10
Ved ikke om det kan bruges, men jeg havde nogenlunde det sammen problem med min PC det var bare en summen der kom ved bestemte toner, det jeg gjorde var at jeg Jord-forbandt mit kabinet til en radiator og så var den summen væk. Håber det kan hjælpe.
Avatar billede krsk Nybegynder
09. april 2003 - 12:24 #11
Jeg har haft præcist det problem og det i mit tilfælde et driver problem! Så klassikeren: Har du hentet de nyeste driver? til lydkortet?
Avatar billede pt.vohnsen Nybegynder
09. april 2003 - 12:48 #12
Til mit bundkort har jeg prøvet de drivere der følger med. Og til soundblaster live er jeg lidt i tvivl om det er de rigtige jeg bruger? Har lige formateret min harddisk med styresystem, men det har stadig ikke hjulpet.... Det er en fejl der pludselig er kommet! Har kørt med denne maskine en del tid, og det har virket fint før. Det ENESTE jeg har gjort, er at jeg har flyttet den til et andet sted i stuen. Har prøvet at ta' strøm fra forskellige steder i stuen. Jeg føler mig magtesløs overfor dette problem! Lyden af skratten minder om når man piller ved et stik mens man bruger det. Ved ikke om i kender den skrat lyd der kan komme ved det? Men jeg har jo mulighed for at teste lyd hele to steder.
Avatar billede peet-49 Novice
09. april 2003 - 12:52 #13
Det kan være dine lydkabler, dårlig lodning inden i stikkene.
Avatar billede krsk Nybegynder
09. april 2003 - 13:00 #14
og testen må jo så være at prøve at flytte tilbage til det oprindelige sted...hvis det virker der er jo nok tale om noget interference af en art...du ved a la holde en mobilos tæt ved skærmen...Du har vel ikke sådan en liggende tæt på vel?
Avatar billede pt.vohnsen Nybegynder
09. april 2003 - 13:10 #15
Der er desværre ikke noget af det der har virket! og der er ikke nogle dårlige stik! Har som sagt flere sæt at teste med.........
Avatar billede nico2002 Nybegynder
21. august 2003 - 12:13 #16
Fik nogen sinde rettet den fejl?
Avatar billede peet-49 Novice
21. august 2003 - 12:20 #17
Har du prøvet med nogle andre højttalere, det kunne være problemet.
Avatar billede nico2002 Nybegynder
17. september 2003 - 17:34 #18
Det er vist ved at være lukketid ik!!!
Avatar billede elxx Nybegynder
28. december 2003 - 19:35 #19
Dette spil crasher min computer fuldstændigt OG laver skrattelyde. Spillet går altså ind og ØDELÆGGER din hardware.