Avatar billede rasmusr Nybegynder
18. august 1999 - 18:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows vil ikke lukke?

Når jeg går ind i start vælger luk computeren > ok og skærmen "Windows lukkes" kommer frem sker der ikke mere! Computeren pleger eller selv at slukke men det gør den ikke nu. Hvordan løser jeg problemet?

Og nej jeg vil ikke geninstallere windows! Det har jeg gjort før, der hjalp det da også på problemet, men nu er det kommet igen, og den her gang vil jeg gerne finde ud af hvad der er skyld i at den ikke lukker ordentligt.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. august 1999 - 19:04 #1
det er en af de fejl som ikke kan forklares, og som forsvinder lige så pludseligt som den kommer
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. august 1999 - 20:01 #2
Standart spørgsmål: Har du installeret eller lavet nogen andre ændringer i Windows?
Avatar billede stroehm Nybegynder
18. august 1999 - 20:08 #3
er den stadig tændt?
;(
Avatar billede bjo Nybegynder
18. august 1999 - 20:17 #4
Tjek strømstyring i kontrolpanelet og i din BIOS
Avatar billede eksperten Nybegynder
18. august 1999 - 20:18 #5
Kan du fortælle lidt om din computer og specielt dit bundkort ???

mvh. Troels
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. august 1999 - 20:18 #6
genialt brugernavn du har!
Avatar billede rasmusr Nybegynder
18. august 1999 - 20:43 #7
Naaa jeg slukker den ved at trykke på reset og derefter power knappen så den slukker men det er nu også ligemeget med det. Windows skal lukke puteren ordentligt.

Det er et BM6 bundkort fra Abit. Det er med softmenu bios og hele baduljen. En celeron 466 MHz cpu. 256 MB PC 100 (selv og det ikke er nødvendigt da bussen køre på 66) SD-RAM. En IBM harddisk på 6,5 Gb (hehe. køber snart en på 18 GB). Er der mere i behøver vide?

/Rasmus
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. august 1999 - 21:07 #8
Køre du nogle programmer i baggrunden som virus scannere... det er meget almindeligt at sådan ting får Windows til a fejle under nedlukningen.
Prøv at lukke et af de programmer som køre, og prøv derefter at lukke computeren. Gentag nu denne handling med de forskellige programmer du køre... så kan du jo se hvilket program som er skyld i fejlen.

Kan du, hvis du lige har startet Windows og ikke har åbnet noget programmer, lukke computeren ned, så den selv slukker? Hvis du kan det, ligger problemet nok i et af de programmer som du bruger i hverdagen.
Avatar billede rasmusr Nybegynder
18. august 1999 - 21:33 #9
Du havde ret goulduck! Det var winrute der var skyld i det!
TRÆLST!!!

Svar på spørgsmålet (goulduck) og du får nogle points :o)

Takker allesammen for at kigge på det *SS*

/Rasmus http://www.skattekisten.cjb.net (PC hjælp)
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. august 1999 - 03:23 #10
Jeg er da glad for at jeg kunne hjælpe !!
Avatar billede redfox Nybegynder
19. august 1999 - 07:57 #11
Det kan også være fordi, Client til Microsoft Netværk, er slået til...
Avatar billede elohim Nybegynder
19. august 1999 - 16:18 #12
Det er fordi din Winrute går ind og bruger TCP/IP protokollen, Jeg har har/haft det problem med mange PC vi sælger ud af huset. Du kan lave en lille bath-fil der lukker alle netforbindelser.
Avatar billede rasmusr Nybegynder
19. august 1999 - 21:11 #13
Ok.

Kan du ikke lave sådan en til mig? Jeg er heeelt klog på det område :o)

Så får du 40 points!

/Rasmus
Avatar billede rasmusr Nybegynder
19. august 1999 - 21:19 #14
webman@inet.uni2.dk