Avatar billede zzzzzzzz Nybegynder
08. april 2003 - 20:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af access database tabel

Hej jeg kan ikke få denne oprettelse af en tabel til at virke!
-----------------------------------------------------------
Set Connection = Server.CreateObject( "ADODB.Connection" )
DatabasePath = "DBQ=" & server.mappath("../data/Familie_Kalender.mdb")
Connection.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DatabasePath
Sql = "CREATE TABLE kalendertest(dagen TEXT, maaneden TEXT, aaret TEXT, begivenhed TEXT)"
Connection.Execute Sql
Connection.Close
Set Connection = Nothing
-----------------------------------------------------------
Jeg får denne fejl når jeg kører det:
-------------------------------------
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The changes you requested to the table were not successful because they would create duplicate values in the index, primary key, or relationship. Change the data in the field or fields that contain duplicate data, remove the index, or redefine the index to permit duplicate entries and try again.
Avatar billede terry Ekspert
08. april 2003 - 21:05 #1
are you sure it doesnt already exist?
Avatar billede zzzzzzzz Nybegynder
08. april 2003 - 21:35 #2
Yes, I am sure that it not exist!
Avatar billede zzzzzzzz Nybegynder
08. april 2003 - 21:39 #3
Ups!!! After another try it work! Make an aswer and you will get your points!
Avatar billede terry Ekspert
09. april 2003 - 19:07 #4
:o)