Avatar billede picard Nybegynder
17. november 2000 - 10:02 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan virker det

Hejsa

Jeg er nybegynder indenfor ASP, så i må undskylde mig :o)

på netcoders.dk har de deres link system til venstre i billedet. Når jeg peger på linket sourcecode, kan jeg se i min statusbar at den peger på en fil sourcecode.asp. Hvad betyder det, og hvad gør den, og er det smart ?

Christian

Avatar billede pacifico Nybegynder
17. november 2000 - 10:12 #1
ASP = Active Server Pages. Det er ordet Active der er nøglen. Når du klikker på linket Sourcecode genereres der en side udfra en database. Indholdet er altså ikke statisk, men aktivt - i og med at det ændres i takt med at data lægges i databasen. Og ja, det er smart fordi du ikke skal ind og kode hver enkelt side i hånden, men tildels lader din database bestemme indholdet.
Avatar billede picard Nybegynder
17. november 2000 - 10:23 #2
ASP filen, består den så af HTML kode blandet sammen med SQL forespørgelser ?
Avatar billede picard Nybegynder
17. november 2000 - 10:24 #3
DOH
var altså kun en kommentar
Avatar billede pacifico Nybegynder
17. november 2000 - 10:29 #4
Ja, simpelthen. Et godt sted at få mere info er på http://www.activeserverpages.dk/
Avatar billede pacifico Nybegynder
17. november 2000 - 10:30 #5
Avatar billede kasseper Nybegynder
17. november 2000 - 10:31 #6
Ja og megen andet kode, der skal udføres af serveren.
ASP, er efternavnet på en fil der behandles af serven før den bliver sendt til clienten.
Det kan være den skal lægge 2 tal sammen og vise resultatet på en side...
Når du så i din browser siger vis kilde/view source, så kan du kun se html, og resultatet af operationerne som serveren lavede....
Avatar billede picard Nybegynder
17. november 2000 - 10:32 #7
Cool, nu er jeg sq da blevet lidt klogere.
Avatar billede picard Nybegynder
17. november 2000 - 10:33 #8
Cool nu er jeg sq da blevet lidt klogere :)
Avatar billede picard Nybegynder
17. november 2000 - 10:34 #9
Argh det er tidligt på dagen, har ikke fået kaffe endnu :)
Avatar billede picard Nybegynder
17. november 2000 - 10:35 #10
Tak for gode svar.