Avatar billede se7en Nybegynder
08. april 2003 - 19:02 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

jeg har et film klip som jeg ikke kan se

ja, jeg kan ikke se det klip....det er en .avi og jeg har xvid og divx installeret, der er ingen lyd og billedet er der næsten ikke...det er ikke filmen der er noget i vejen med da der er mange andre der har set det klip.....
spørgsmålet er hvad for codecs mangler jeg?
Avatar billede double-g Juniormester
08. april 2003 - 19:11 #1
installer Gspot, så kan den fortælle dig det.

http://www.headbands.com/gspot/
Avatar billede se7en Nybegynder
08. april 2003 - 19:14 #2
ok takker for svaret
Avatar billede se7en Nybegynder
08. april 2003 - 20:32 #3
hmm....den manglede ac3 codec, meeeeen nu er halvdelen af skærmen grøn og resten er grønstribet! hvad i al verden er det jeg mangler?
Avatar billede double-g Juniormester
08. april 2003 - 20:58 #4
Avatar billede se7en Nybegynder
08. april 2003 - 21:02 #5
hehe jeg har prøvet nimo, det gør bare skærmen grøn...det er jo ikke fedt! ;(
Avatar billede se7en Nybegynder
08. april 2003 - 21:04 #6
og det andet....tsk tsk...det gør bare ikke en disse! :/
Avatar billede double-g Juniormester
08. april 2003 - 21:23 #7
Du kan prøve at afinstellere de codec's fra nimo inden du installerer ffdshow
Avatar billede se7en Nybegynder
08. april 2003 - 21:23 #8
jeg prøvede nimo efter ffdshow
Avatar billede se7en Nybegynder
08. april 2003 - 21:33 #9
er der virkelig ikek noget jeg kan gøre????

jeg skal seriøst bruge det!

kom nu, der må da være en nem løsning, og ace mega codecpack er ikke en nemløsning den har fået mig til at formatere min com 3 gange før det gik op for mig at det var den der lavede rav i den!
Avatar billede double-g Juniormester
08. april 2003 - 21:52 #10
Den nemme løsning er at installere det rette codec fejlfrit. En af mine venner havde det samme problem med Nimo og grøn skærm. Desværre kan han ikke huske hvad han gjorde, men det var noget med at installere Nimo igen et par gange indtil det pludseligt virkede.
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. april 2003 - 22:27 #11
Bare hold dig fra Nimo!!
En pakke af codec's er en af de absolut dårligste løsninger til dato!! Installer hellere et codec ad gangen, så ved du hvad du har at gøre med...
Start med at afinstallere Nimo og indstaller så det codec som GSpot fortæller dig at du mangler. Ikke fra Nimo, men hent i stedet codec'et fra nettet... Google, you know! ;)

//hermandsen
Avatar billede linex Nybegynder
11. april 2003 - 11:42 #12
prøv at installere "ACE mega codecs pack" der er mange mange codecs
den har også Gspot og nogle gode afspillere
her er et link
http://www.divx-digest.com/software/acemega_codec.html
Avatar billede hermandsen Juniormester
11. april 2003 - 11:47 #13
>>linex
Samme procedure som Nimo... En samlet pakke med en masse ubrugeligt skrammel! :)
Installer et codec ad gangen, det ved man hvad er! ;)
Avatar billede se7en Nybegynder
11. april 2003 - 19:51 #14
jeg siger mabge tak for hjælpen og eeen ting! Man skal holde sig Langt væk fra ace mega codec pack, den ændrer i dine sys filer!
jeg måtte formatere da det skete!