Avatar billede pantkongen Nybegynder
08. april 2003 - 14:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DVD medier

Hejsa.

Jeg har en Pioneer DVD-RW DVR-105

Hvad for nogle medier kan jeg brænde med den og hvor kan billige medier købes ?

Jeg har hørt noget om dvd "-" og "+" men ved ikke rigtig hvad det har af betydning. :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. april 2003 - 14:46 #1
De billigste medier finder du her: www.cdrsite.com

Butikken ligger i Tyskland, men de har en konto i Jyske Bank (DK), hvor du kan overføre penge til og de sender din varer, meget hurtigt.

Du kan brænde dvd'er og cd'er
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. april 2003 - 14:46 #2
Tja - hvis ellers din DVD-RW er skrevet rigtigt, er det jo "-" medierne du skal gå efter.

"-" og "+" er 2 forskellige formater. Du kan altså ikke brænde på "+" medier med en "-" brænder. Dog har netop Pioneer (eller var det Sony?) lavet en brænder der kan håndtere begge formater.

For 1 år siden så det mest ud til at "-" ville vinde formatkrigen. "-" medierne var også billigst.

Men i løbet af det sidste år har bl.a. MicroSoft tilsluttet sig "+" siden, der også tæller HP og Phillips, og i dag ser det derfor ud til at "+" standarden vinder.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. april 2003 - 14:48 #3
I øvrigt har det ikke nogen praktisk betydning, hvis du blot skal bruge drevet til backup. 99% PC DVD drev kan nemlig læse begge formater. Skal du lave dine egne film til den stationære DVD kan det dog få en stor betydning. Her er det nemlig langt fra alle der kan læse hjemmelavede skiver, og mange kan kun læse enten "+" ELLER "-" formatet.
Avatar billede pantkongen Nybegynder
10. april 2003 - 12:53 #4
Vil godt give jer begge point kan man ikke det ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. april 2003 - 12:57 #5
Joda - men så skulle jeg vist have lagt et svar i stedet for en kommentar.

Det går nu nok alligevel...
Avatar billede futte789 Nybegynder
13. maj 2003 - 11:55 #6
prøv på www.billigmedien.de/shop/ der køber jeg selv ind har ikke fundet nogle steder der er billiger