Avatar billede e-skape Nybegynder
08. april 2003 - 14:36 Der er 3 kommentarer

Enumerere to tabeller efter kategori, skriv poster derfra

Halløj

Jeg har to tabeller, med indbyrdes nøgle/lånefelter.

Den ene indeholder link-kategorier, og
Den anden linksnavne med url's.

Hvordan får jeg i ASP scriptet det sådan, at jeg udskriver først en kategori, så alle de links der er i den gruppe, så tager den den næste kategori, de links der er deri osv. osv. osv.???

Forstår i mit kvavl? Ellers spørg! :)

Med venlig hilsen
eSKape
Avatar billede e-skape Nybegynder
08. april 2003 - 14:39 #1
Rettelse:
Den ene indeholder link-kategorier, og
den anden linkstekst (titler, den tekst man klikker på) og url's.
Avatar billede soes Nybegynder
08. april 2003 - 20:13 #2
hvis du vil sende mig databasen kan jeg strikke noget sammen og saa poste det her paa exp.

soes@mail.dk
Avatar billede e-skape Nybegynder
09. april 2003 - 08:47 #3
Du kan finde det hele her
http://sk.lir.dk/www_files/test/

Selve siden der skal vise det er her.
http://sk.lir.dk/www_files/test/Startside.asp

Databasen:
http://sk.lir.dk/www_files/test/StartSite.mdb

Linksne er skrevet i hånden i html på siden.
Det er der, databasehentningen af linksne skal være.

Nedenunder er der begyndelsen til en slags opslagstavle. Den skal også virke igennem en database, så brugerne selv kan skrive ind i den. Det er vel bare det samme som med linksne? Og så skal brugeren så selv kunne indsætte links og opslag. Men det tror jeg godt jeg selv kan finde ud af...
Det er bare det, at hente rs' fra to tabeller, der gør kvaler.
Jeg kunne jo skrive det hele i en tabel (to, en links og en opslags-tabel), men så vil der komme redundans. For meget tekst der skal skrives flere gange. (Kategori)

Skriv igen, hvis ikke du forstår...

// eSKape || post_svend@hotmail.com \\