Avatar billede noerager Nybegynder
08. april 2003 - 12:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Roundup

Kan roundup købet online og evt. hvor
Avatar billede blahblah Nybegynder
08. april 2003 - 13:00 #1
okey, det må du formulere bedre, for det fatter jeg ikke en meter af :)
Avatar billede s_kjaer Praktikant
08. april 2003 - 13:08 #2
Jeg tvivler på at der er nogle steder hvor private kan købe det, da fragten bliver for dyr.
Hvis du i forvejen er kunde (landmand) ved DLG kan du købe det på www.dlg.dk
Avatar billede noerager Nybegynder
08. april 2003 - 13:31 #3
kan vist ikke formuleres tyderligere
Avatar billede andersenph Nybegynder
08. april 2003 - 14:10 #4
Tydeligvis benytter blahblah sig vist ikke af Roundup ;0)
Avatar billede s_kjaer Praktikant
08. april 2003 - 22:31 #5
Lige en fortsættelse til det første svar.
En af grundene til at jeg ikke tror at der er internetbutikker der handler med roundup, er fordi afgiften beregnes ud fra listeprisen, og ikke ud fra den pris butikken tager for det. Jeg har dog ikke fundet den nøjagtige afgiftssats for private, men mener den ligger på omkring 120 % af listeprisen. (Afgiften for landmænd er derimod kun på 27 %). Så selv om en netbutik kan sælge varen til eks. 75 % af listeprisen, skal der betales afgift efter listeprisen. Lige som en sidste oplysning han det tilføjes at en del af afgifterne udbetales som tilskud til økologi.
Hvis du vil spare noget, må du enten få en aftale med en landmand, eller tage en tur over grænserne, hvor der er en helt anden pris på det.
En sidste ulidelig udvej kunne jo ellers blive et hakkejern.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
06. maj 2003 - 18:33 #6
noerager>> Har du fået ukrudtet væk eller hva'