Avatar billede evilfish Nybegynder
07. april 2003 - 16:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

MSN brug af Portrange

Hej eksperter...

Jeg har nogle problemer med at finde den portrange som MSN messenger skal brge for at man kan snakke med hinanden over msn gennem en microfon... Jeg har en router. En D-link DI-704 og vil gerne åben for messengers port range. Hvad er den portrange???

Bonuspoint til den der ved hvordan man sætter min router op til at den gør det :)
Avatar billede genx Nybegynder
12. maj 2003 - 10:42 #1
Jeg læste engang et sted at MSN Messenger bruger dynamiske porte - hvilket også er rigtigt. De dynamiske porte ligger i følgende range (5000 - 65000).

Kun hvis din router er uPNP - kompatibel, så kan den af sig selv forwarde de requests som MSN laver i gennem til modtageren.

Ellers så skal du åbne 60000 porte - hvilket vil svare til at have 60000 ulåste hoveddøre i sit hus, eller bruge eyeballchat som også byder på bedre billede og lyd, samt en teknologi som de kalder "any firewall - any bandwidth".

Prøv dig frem med MSN og/eller eyeball som kan hentes på www.eyeballchat.com

/GenX
Avatar billede genx Nybegynder
12. maj 2003 - 10:43 #2
Hmmm, Ovenstående skulle have været et svar.....