Avatar billede dfrcrew Nybegynder
07. april 2003 - 16:05 Der er 7 kommentarer

Kæmpe problem med java i IE 6.0

Jeg håber nogen kan hjælpe mig med det her, for jeg har efterhånden forsøgt alt.
For noget tid siden begyndte mit Internet Explorer og opføre sig mærkeligt. Der var op til et minuts forsinkelse når man valgte åbn i nyt vindue og en række andre problemer. Jeg afinstallerede IE og downloadede IE6.0. Her er java virtual machine ikke med som standard. Jeg downloadede suns java-konsol og det gik fint i en lille uges tid. Pludselig holdt mit Nordea netbank op med at virke og siden har den været helt gal med java. Jeg har prøvet at geninstallere både suns og microsofts java-konsoller og suns siger at alt er i orden, mens det ikke er muligt for mig at installere microsofts virtual machine. Jeg får følgende meddelelse: "Microsoft virtual machine, som du forsøger at installere, er en beskyttet systemkomponent og kan kun opdateres med en nyere version af operativsystemet eller en service pack". Det er utroligt belastende, og jeg kan ikke lure hvad problemet er. Nogle gange virker sider med java applets og andre gange gør de ikke. Somr regel ikke. Når jeg forsøger at gå på netbank, så er der bare et rødt kryds hvor appletten skulle være og der kommer ingen fejlmeddelelse i java-konsollen.
Jeg kører Windows 2000.
Avatar billede magr Nybegynder
07. april 2003 - 16:58 #1
prøv at gå ind i funtioner og derfter i internetinstillinger

tryk på beskyttelse af personlig data og derefter på advanceret der skulle du have muligheden for at slå java til eller fra.

jeg have en lign fejl engang og jeg var nød til at installere hele mit widnwos for fra da fajlen var sket under en opdatering og ikke kunne rettes
Avatar billede dfrcrew Nybegynder
07. april 2003 - 17:02 #2
Jeg har sat java til og det gør ikke nogen forskel. Jeg har også sat indstillingerne i suns java-konsol. Alt er som det skal være, bortset fra at det ikke virker.
Avatar billede magr Nybegynder
07. april 2003 - 17:05 #3
okay... har du prøvet at rep. IE ???

ved at gå ind i tilføj/fjern programmer og finde ie og trykke på slet, derefter siger spørger den om du vil slette elle rep. den ???
Avatar billede dfrcrew Nybegynder
07. april 2003 - 17:09 #4
IE kommer slet ikke frem i tilføj/fjern-programmer. Jeg har prøvet at installere en ny version oveni, men det gik heller ikke.
Avatar billede magr Nybegynder
07. april 2003 - 17:13 #5
okay så kan jeg ikke lige komme på hvad du kan gøre :-(
Avatar billede cheshire Nybegynder
08. juli 2003 - 08:18 #6
du har vel tjekket din computer for virus. Jeg havde nemlig selv et problem med at den blev langsom og ikke ville gå på netbank og lingende.

prøv at tjekke her

http://www.pandasoftware.com/activescan/com/default.asp?language=2&Country=63&Partner=1&Ref=PR-AS-107

prøv ellers hvis du har mulighed for det at install. styresystem forfra det kan jo osse være så meget rod i den at det kunne hjælpe
Avatar billede gekko Nybegynder
30. september 2003 - 09:10 #7