Avatar billede eatbingo Nybegynder
07. april 2003 - 14:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort - skal jeg købe det ?

Jeg har kig på et grafikkort, Sapphire ATI Radeon 9500, 128MB DDR-ram, TV-OUT/DVI.
Direct X 9 understøttelse, 8 X AGP.
Kr. 1600,- inkl moms.

Er der nogen der har et og kan fortælle mig om det er et godt køb ? eller er der et bedre alternativ i samme prisklasse - ihvertfald ikke dyrere ?

Den bedste anmeldese får point.
Avatar billede eatbingo Nybegynder
07. april 2003 - 14:42 #1
Forresten har jeg også kig på et Geforce FX 5 - 250MHz core, 500MHz memory, 8X/4X, 128MB, TV-Out, DVI, 2x350 MHz RAMDAC, 2048x1536@85Hz til ca. kr. 1300,-

Er det et bedre køb ? er før blevet røvet lidt af et GEforce kort så jeg er lidt varsom med dem.
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
07. april 2003 - 14:54 #2
Ja det er et godt kort...

Du kan evt. se her for nogle bedømmelser af kortet...

http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1365017901
Avatar billede eatbingo Nybegynder
07. april 2003 - 14:57 #3
nemme point til exp-ralle,men inden jeg giver dig point vil jeg lige fortælle at den SKAL kunne køre BF 1942 flydende, resten af min maksine er ok, P4, 512 DDR RAM ASUS bundkort, understøttelse af 8X AGP etc. men mit nuværende kort trækker det hele ned, derfor er det vigtigt at det kan booste min maskine så den kører BF 1942 o. lg. flydende, har du erfaring med det spil på det kort ?
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
07. april 2003 - 15:02 #4
Nej desværre... men jeg kan sige at mit lille skod kort af et GeForce 2 MX / MX400 kan næsten spille det uden problemer... og Radeon skulle jo være stærke kort så mon ik?
Avatar billede eatbingo Nybegynder
07. april 2003 - 15:03 #5
Sidste spørgsmål, der findes 2 varianter, et Sapphire og et SUPREME, prisen er ca. 100 kr. højere med SUPREME modellen, og der er selvfølgelig lidt ekstra funktioner på det men er SUPREME et meget bedre kort ?
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
07. april 2003 - 15:13 #6
Øhm... det ved jeg faktisk ikke noget om... men jeg ved at Sapphire er ganske udemærket og har selv overvejet et lidt større kort fra dem...
Avatar billede eatbingo Nybegynder
07. april 2003 - 15:21 #7
ok du får point hvis det ikke er godt sommer jeg og tager mine point tilbage igen..;-)