Avatar billede hanzen_dk Nybegynder
07. april 2003 - 11:07 Der er 4 kommentarer

Oversigt over Gruppers fil-adgang

Da vi er ved at sammenkøre vores netværk med vores (nye) moder-domæne er vi nødt til at omdøbe samtlige globale Windows NT grupper.

Samtidig er vi på grund af nye standarder tvunget til at nedlægge en del gamle grupper. Her kommer spørgsmålet så:
Findes der noget software der kan chcke om en gruppe giver fil- eller share-adgang nogle steder på netværket? Jeg kan naturligvis checke alle mapper/shares igennem, men da det nok vil tage mig omkring 117 år, og da vi naturligvis er interesseret i en så smertefri overgang til det nye domæne som muligt ville det være rart med en robot eller lignende til at checke domænet igennem.
Avatar billede hanzen_dk Nybegynder
09. april 2003 - 11:23 #1
Hmm, afsatte nu maximum point da det er ret vigtigt for mig.
Kan det virkelig passe at et sådant utillity ikke findes?.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
12. april 2003 - 23:27 #2
jeg har migreret fra nt4 til 2000 og brugt ADMT fra microsoft og der følger alle rettigheder med fra det gamle domain.
du kan godt nok ikke se rettighederne på alle dine mapper, men det primære må jo også være at får diverse rettigheder, bruger og grupper med.
Avatar billede hanzen_dk Nybegynder
14. april 2003 - 10:25 #3
Ja det ville være nemt. ;)

Samtidig med at vi migrerer vores NT4.0 domæne med vores moder-selskab skal vi også opgradere til Windows 2000.
Problemet består i at vi har en del grupper med kun en håndfuld brugere (har endda fundet et par stykker med kun en bruger), vi er blevet pålagt at nedlægge alle grupper med under ti brugere i.
Jeg kan sagtens finde et værktøj som checker hvilke grupper og brugere som har adgang til hvilke shares, men da mange undermapper på shares'ne har specielle rettigheder er jeg nødt til manuelt at checke undermapperne mindst to niveauer ned.

Da vi er en ingeniør virksomhed med 500 ansatte kan du forestille dig hvor mange shares (og undermapper) vi har, så at udføre dette manuelt er selvsagt enormt tidskrævende. :/

Jeg håber at jeg fik uddybet problemet her.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
27. februar 2009 - 22:08 #4
hvad sker der for dig