Avatar billede kheu Nybegynder
07. april 2003 - 10:58 Der er 1 løsning

AGP 8x

hej!
jeg vil lige høre om agp 8x teknologien
jeg har hørt noget om at teknologien ikke kan udnyttes optimalt
stemmer det?
eller kan jeg ligeså godt købe agp 4x bundkort selv om jeg har 8x kort?

Tak!
Avatar billede blake Nybegynder
07. april 2003 - 11:11 #1
Iflg. det pålidelige high-end-forum,- Hardwaretidende, er forskellen mellem 4x og 8x AGP i diverse tests nærmest umålelig i et bundkort, der understøtter begge dele. Muligvis vil fremtidige drivere ændre dette forhold, men i dag er det hamrende ligegyldigt, og ikke mærkbart synligt.
Alle Radeon-kort er bagud-kompatible i den retning, og fungerer med alle AGP x4-bundkort, og forskellen ville alligevel ikke kunne registreres med det blotte øje endnu.
Jeg har nyligt selv købt et Radeon 9700 Pro 8xAGP til mit AsusA7V333Raid understøttende 4xAGP, og jeg har aldrig før oplevet, ved talrige tidligere grafikkortsopdateringer, en sådan voldsom positiv forbedring.
Sandeligt fungerer det !!!