Avatar billede ahrensberg Nybegynder
07. april 2003 - 10:57 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Kan en record slette sig selv?

Jeg har lavet mig en database med nyheder. Når disse nyheder bliver over en bestemt tidperiode, skulle den gerne slette sid selv (recorden)! Kan dette lade sig gøre i MySQL?
Avatar billede dmdisco Nybegynder
07. april 2003 - 11:02 #1
kan du ikke lave det med php

så den tjekker om nyhederne er gamle når en bruger ser på siden
Avatar billede clausjul Nybegynder
07. april 2003 - 11:02 #2
Det mener jeg ikke, det kan lade sig gøre af sig selv. Du er nødt til at lave en SQL-script eller lign. som køres via en cron/AT session - eller lave en script, som manuelt sletter records efter den tidspunkt fra f.eks. serverens ur.
Avatar billede disky Nybegynder
07. april 2003 - 11:09 #3
Det kan MySQL ikke, det du skal lave er et script i et eller andet programmeringssprog og så køre det som et CronJob (eller AT på windows) f.eks. 1 gang i døgnet.
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
07. april 2003 - 11:52 #4
Hvordan laves disse script?
Avatar billede clausjul Nybegynder
07. april 2003 - 12:04 #5
Hvilken programmeringssprog bruger du? Perl eller PHP?
Avatar billede olila Nybegynder
07. april 2003 - 12:14 #6
Ja, tror ikke, at det faktisk er det, du vil.

Lav hellere lidt om på din select-statement, og udvid din nyhedstabel med en creation_date. Herefter kan du let med PHP, Perl, Pyhton, ASP eller hvad du nu benytter beregne hvor gammel en nyhed er og forkaste den, hvis den er for gammel.
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
07. april 2003 - 19:57 #7
Jeg siger tak for hjælpen! Jeg bruger Olila's svar, men da Clausjul's og Disky's svar også var brugbare svar for alle point!