Avatar billede splint Nybegynder
04. april 2003 - 14:08 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

NO FIKSED DISK

jeg har 3 Computere der ikke virker. den ældste en Compaq presario med windows 95 er den der sidste der strejkede, når jeg nu prøver at starte den får jeg bare den besked "no fiksed disk" når jeg v.h.j.a.diagnostic disketten går ind i opsætning og taster harddiskens type ind og gemmer ændringen, så får jeg igen beskeden "no fiksed disk"næste gang jeg starter computeren.

så har jeg en computer med et A-open bundkort. den vil ikke finde nogen harddisk i BIOS JAG HAR PRØVET MED flere (2-3 stk)

den tredie computer kan heller ikke finde harddisken i BIOS
den har et AWILL? bundkort.
Avatar billede fromsej Praktikant
04. april 2003 - 14:18 #1
Det er samme disk du snakker om?
Prøv en win9x bootdiskette og kør FDISK.
Vælg vis partitionsoplysninger.
Er disken jumpet som Master?
Avatar billede kenp Novice
04. april 2003 - 14:33 #2
hvis de har stået i meget lang tid uden strøm på, så kan det være batteriet på bundkortet som er "fladt" så du skal skifte det, for at bios igen kan huske de oplysninger som der skal lagers i den
Avatar billede splint Nybegynder
04. april 2003 - 14:47 #3
det er hver sin disk i hver computer, det er kun AVIL COMPUTEREN der har stået et stykke tid. de andre to har kørt indtil sidste uge.
diskene er jumpet som master.
Avatar billede kenp Novice
04. april 2003 - 14:57 #4
Det kna faktisk stadigvæk være batteriet, du har ikke lagt mærke til om den begyndte at tabe tiden inden de gik "kolde" hvis de ikke gjorde, så er det sikkert ikke battereriet, men andre fejl.

evt. harddiske som er stået af.
Avatar billede fromsej Praktikant
04. april 2003 - 15:06 #5
Den PC hvor den skriver No fixed disk, kan du være heldig med kommandoen FDISK/MBR
Avatar billede kenp Novice
07. april 2003 - 22:21 #6
Hvordan går det med computerne ??
Avatar billede splint Nybegynder
08. april 2003 - 16:43 #7
jeg havde en ny harddisk på 40 GB som jeg nu har sat i A-OPEN computeren og så kunne den godt finde harddisken.
Jeg har prøvet med komandoen FDISK/MBR PÅ COMPAQ Computeren (den med NO FIXED DISK) Jeg fik kun den besked st der ikke var nogen disk.
Lige inden de to computere (Compaq og A_OPEN)opgav ånden havde jeg skiftet min mus ud med en trådløs mus jeg havde kået som gave kan den være skyld i miseren.

SPLINT
Avatar billede kenp Novice
08. april 2003 - 16:46 #8
Det kan den sikkert godt, men det var ikke det jeg ville gætte på som det første! men selvfølgelig en mulighed, har du stadigvæk den gamle mus som du kan prøve at sætte til?
Avatar billede splint Nybegynder
08. april 2003 - 17:29 #9
jeg vil da godt give kenp ret i at det nok ikke er den mest sansynlige årsag det ER også kun fordi det det KUNNE være en mulighed. Ja jeg har stadigvæk den gamle mus, og jeg HAR sat den til. Ikke at det har ændret noget.
Den Computer jeg har fået til at virke har jeg indstalleret windows 98 på men det var fra en kopi CD (en brændt CD)med 98 på og den havde samme fejl som den sidste jeg prøvede med den flere af de vigtige drivere er ikke blevet installeret, så I kender vel ikke en Internetadresse hvor jeg kan hente dem fra.

SPLINT
Avatar billede fromsej Praktikant
08. april 2003 - 17:33 #10
Hvilke drivere?
Avatar billede splint Nybegynder
09. april 2003 - 16:23 #11
driver til skærmekortet som det er nu har jeg kun 16 farver
driver til lydkort

SPLINT
Avatar billede fromsej Praktikant
09. april 2003 - 16:28 #12
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 - info om PC
http://download.com.com/3000-2086-10132058.html?tag=lst-0-1 - Sandra
Prøv med de her 2 programmer, de kan begge to give dig oplysninger om din Hardware.
Avatar billede splint Nybegynder
11. april 2003 - 11:01 #13
Jeg har prøvet med www.aida32..... jeg syntes ikke rigtig at jeg kunne bruge den
på http:// downoad.com.com........var det nemt nok at finde drivere, der er bare det at jeg når jeg downloader en driver så bliver den åberbart installeret på computeren med det samme. og det er jo ikke så heldigt når det er en lånt computer jeg står ved, pga.at jeg ikke har en internetforbindelse for tiden jeg havde tænkt mig at downloade driverene på diskette og så derfra installere dem på min computer.

SPLINT
Avatar billede kenp Novice
11. april 2003 - 11:43 #14
du skal jo vælge gem som :) og ikke åbn
Avatar billede splint Nybegynder
02. juni 2003 - 15:20 #15
Awill computeren har jeg lige fået til at virke jeg kom i tanke om at kort før den ikke ville virke mere var der blevet sat et USB kort i den der skulle få den til at understøtte USB hvad den ikke gjorde før, da jeg tog det USB kort ud kunne jeg få den til at virke det undrer mig bare hvis det skulle være det oghvis det virkelig skulle være det hvordan skal jeg så få installeret USB i den.
SPLINT
Avatar billede anuseren Nybegynder
02. juni 2003 - 15:22 #16
USB virker ikke i Win95...
Avatar billede splint Nybegynder
04. juni 2003 - 15:24 #17
Det er WIN98SE

SPLINT
Avatar billede splint Nybegynder
01. oktober 2004 - 21:22 #18
Jeg har downloaded drivere fra programmet http://download.com.com...... så da det var det eneste foreslag jeg kunne bruge så det er: fromsej: der får pointne.
hvorfor dette spørgsmål nu er lukket.

SPLINT.
Avatar billede fromsej Praktikant
01. oktober 2004 - 21:24 #19
Så må jeg jo hellere lægge et svar.