Avatar billede foxterrier Nybegynder
04. april 2003 - 08:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Zomm digtalt kamera

Hej Gruppe !!

Jeg, kikker dag efter dag efter et nyt digitalt kamera !! , men har forlidt forstand på det rent tekniske.
Jeg ser på tester, men kan ikke blive klog på dette, da ikke alle er helt eninge.

Jeg har kikket på
Olympus C 5050 - kan man få Zomm linse til den ??

Sony F 717

Nikon 5700

og de lidt billiger

HP 850
Fuji 602
olympus C 730

Mit Krav er meget zomm, da jeg skal kunne anvende det til foto af dyr i bevægelse

Helst med GOD lysfølsomhed,

Jeg har tænkt mig en pris på 4 - 7 tusinde
Jeg ser ikke så meget på de programmer der følger med, men mere på selve produktet
Kan i Hjælpe mig med kontante FAGS

Jeg kom til at gøre en fejl i går, så der ikke kom flere besvarelser på dette indlæg, det var en fejl fra min side

Håber, at i som har nogle af disse kamera, vil komme med indlæg om plusser og minusser i og omkring disse produkter

TUSIND TAK
Avatar billede disky Nybegynder
04. april 2003 - 08:44 #1
har vi ikke lige haft dette spørgsmål ?
Avatar billede kenp Novice
04. april 2003 - 09:04 #2
Avatar billede foxterrier Nybegynder
04. april 2003 - 09:25 #3
Jo det er korrekt, men jeg kom til at trykke på den forkerte knap, så jeg havde lagt det ud som besvaret færdig , derfor måtte jeg optage det igen, for at kunne få besvarelser.

Håber forsat at der er nogle der vil komme med kommentar.
Avatar billede disky Nybegynder
04. april 2003 - 09:28 #4
Am dem du har nævnt der ville jeg klart tage Nikon 5700
Avatar billede dosmer Nybegynder
08. juli 2003 - 17:54 #5
Jeg kender ikke de konkrete kameraer, men du skal i hvert fald kun gå efter optisk zoom - næsten alle digitalkameraer (selv dem uden optisk zoom) har digitalzoom, men det er ikke en pind værd!! At bruge digital zoom giver nemlig præcis samme resultat som ikke at bruge det - og så bagefter beskære billedet og forstørre det op i et billedbehandlingsprogram.
De længste brændvidder kan du jo opnå med et digitalt SLR! Phototeam i Frederiks Alle, Århus har lige nu et Canon D30 på tilbud til 8.000 - hvortil kommer objektivet. Du kan nok godt klare dig med 200 mm, da apparatet har en forlængelsesfaktor i forhold til et analogt kamera på 1,6, så 200 mm svarer til 320 mm - så meget tele får du ikke med noget kompaktkamera. Da en 28-200 hyperzoom (svarende til 45-320 mm.) koster omkring 3.000, kan du holde den samlede pris på omkring 11.000. Og så har du jo mulighed for at udbygge med endnu længere brændvidder, hvis behovet skulle opstå! Opløsningen er "kun" 3,3 megapixel, hvilket jo er lidt lidt i dag (men dog godt nok til det meste) - det er jo derfor, det ikke længere koster 30.000!
Avatar billede foxterrier Nybegynder
08. juli 2003 - 22:21 #6
Tak for din hjælp, men der er sket meget nyt indnen for
det digitale område siden,
Men du har gjort dig megen umage med at besvare spørgsmålet så der for TAK