Avatar billede father1 Nybegynder
04. april 2003 - 03:53 Der er 30 kommentarer

!FeedBack af Clan site!

Hejsa,

Jeg synes da det kunne være sjovt at få noget kritik på mit site.
Sitet virker med IE 5.5+ og jeg har gjort mig særligt umage med ikke at overholde gældende standarder ;-)

Ser frem til noget konstruktiv kritik uden henvisninger til w3c (hehe) samt meget gerne forslag til forbedringer :D
Avatar billede father1 Nybegynder
04. april 2003 - 03:54 #1
Kunne jo være en god ide at give linket, så her er det:
http://www.atomicplayboys.com
Avatar billede Kengun Praktikant
04. april 2003 - 07:20 #2
Jeg har desverre ik noget kritigt, men jeg har ros! :) SKIDE BRA side! :D
Avatar billede tblaster Nybegynder
04. april 2003 - 07:38 #3
Her er lige hvad jeg kunne komme på:

Siden er optimeret til 1024x800 og derover ... det betyder at det ser "ikke så heldigt" ud på en 800x600 skærm! Banneret og søg funktionen bliver nemlig i højre side og derfor kommer der en scroll frem til såden til at køre på tvers af siden og dette kan være irrirterende for mange da man så ikke kan få et overblik over siden

Ellers er det en meget fin side ... måske lidt meget tungt ... efter min mening tager den for langtid på en 2 mbit at loade så jeg vil nødig være den der sidder med en ADSL 256.

Og til sidst er min generelle mening at den er meget uoverskuelig ... det mener jeg da der er funktioner på både højre og venstre side ... man kan altså ikke bare lige hurtig få et overblik over siden og bliver forvirret hver gang man bladre ned over side.

Og en ting som helt klart mangler, som næsten alle der laver hjemmesider glemmer at lave, er en sitemap der gør at man kan få et overblik over siden ...

Jeg har en artikel fra Jyllands Posten (www.jp.dk) hvori der er lavet en undersøgelse af hjemmesider. Jeg har den ikke lige her men jeg skal nok lige se om jeg kan finde den for der er meget godt i. Bla. viser undersøgelsen at det er overblikket der tæller frem for et design. Et tungt design er oftest belastende for folk frem for et simpelt design hvor man kan få et godt overblik. Derudover så var det vigtigste også at den første side var loaded med det samme ... noget med inden for 6-10 sek på en 56k modem. Hvis brugeren skulle bruge længere tid på at åbne siden så vil han give op. Han skal altså have noget med det samme ... husk lige det!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. april 2003 - 07:50 #4
(1) Sidder ved en skærm med en opløsning på 1280*1024, hvor IE-vinduet fylder ca. 90% af skærmen, og jeg har den fornemmelse at der er noget ude i siderne jeg ikke kan se. Lav lidt luft ude i siderne.

(2) Rent grafisk er siden rigtig flot

(3) Men rent strukturmæssigt er den noget skod. Den er ALT for lang og der står for meget. Forsiden skal gerne være let overskuelig, så man kan danne sig et overblik over hvad man kan finde på siden, og det har jeg i dette tilfælde, svært ved.

(4) Hvad handler siden om ? Hvad er Atomic PLayboys? Der er absolut ingen forklaring, omkring sitet. Lav en lille indledning/intro, hvor du introducere brugeren til resten af indholdet.

(5) Nu interessere jeg mig ikke særlig meget inde for område, og måske derfor at jeg synes at boksene i siden er fyld og sagtens kan skæres væk.

(6) Men generelt er det nogle gode farve og opsætningen er som også ok, der er bare formeget, så det bliver uoverskuelig.
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. april 2003 - 08:19 #5
Er det  forbi du ikke kan kode efter standarterne, for du har da en docktype på siden <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
Virker for mig en del amatør agtigt.

Siden virker ufattelig tung når man scroll.

Ellers er det et lækkert site syntes jeg med flotte grafiske elementer.
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. april 2003 - 08:22 #6
kom  lige til at se at  din grafik er noget hakket helt nede i bunden af siden, få det rettet virker ikke så fedt ;)
Avatar billede father1 Nybegynder
04. april 2003 - 11:12 #7
Tak for de indkomne kommentarer :)
Mange af dem er rigtig gode og brugbare for mig.
Ja undskyld jeg glemte at fortælle det med at sige at siden skal køre på minimum 1024x768.
Ideén med en lettere overskuelig forside har jeg taget til mig. Og der skal selvfølgelig også stå browser kravet og det med opløsningen.
Jeg ved godt at det første pageview er sejt at loade, men jeg har selv skrevet et cache system i php som cacher alt det indhold som ikke bliver lavet dynamisk, hvilket skulle gøre efterfølgende sidevisninger noget hurtigere. Serveren bruger i snit 0.5 sekunder på at processe en side, hvilket jeg synes er ok.
Ang. det med sitemap'et så synes jeg selv at top-menu'en virker meget godt som sådan, men jeg har måske misforstået begrebet lidt ? :$

Grunden til de mange side blokke er at sitet jo først og fremmest bruges af klanen. Så det er fedt for os at have dem, så vi med det samme kan se hvem der online på spilserverne, se vores spilservere, se hvem der er på IRC, nye forum posts osv osv.

Så var der lige den med at grafikken var hakket i bunden ... det kan jeg sgu' ikke se lol, kan du være lidt mere specifik Michael ? Vil meget gerne have det rettet men kan ikke selv se nogle hakker :$

Endnu en gang for den gode kritik :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. april 2003 - 11:33 #8
ok det er helt nede for neden af siden, der hvor den palyboy kanin er.

Du har lavet sådan en ramme hvor der er bannere til andre sites. Den ramme er lidt hakket specielt i de to rundinger du har lavet.

Håber du forstår :)
Avatar billede father1 Nybegynder
04. april 2003 - 12:32 #9
Ok ja for pokker du har ret. Hvorfor ville mine øjne ikke se det før ??? lol.
Takker 8-)
Avatar billede soes Nybegynder
07. april 2003 - 14:40 #10
det tager ALT for lang tid at hente siden. jeg tog ikke lige tid paa hvor lang tid det tog mig at hente siden, men det afproevede helt klart min taalmodighed.
Avatar billede popsy Novice
07. april 2003 - 15:21 #11
ca 15 sek. på en 512 linie. Synes også den er lidt tung, behøver der være så meget på forsiden? Lav evt. en let intro, som kan preloade lidt af siden, mens man ser på den!?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
07. april 2003 - 17:35 #12
tager for lang tid at loade - sidder ved en isdn forbindelse lige i øjeblikket, og var ved at miste tålmodigheden ;) Tog over 35 sekunder før siden var loadet.

Flot layout. De farver du har valgt passer godt sammen. Nice pics :)
Din forside er alt for lang

Savner en intro der beskriver hvad din side tilbyder
Avatar billede ldrada Nybegynder
08. april 2003 - 11:58 #13
michael-k: nej, det er fordi han KAN finde ud af det han har sat en doctype på. det er derimod newbier der starter deres HTML med:
<html>
<head>
</head>
<body>
</body>
</html>

der skal nemlig en doctype øverst på siden der fortæller browseren om det er en HTML eller XHTML eller hvad det nu kunne være side. og hvis browseren er gammel eller en betaversion af en ny så kan den downloade en DTD (document type definition) så den forstår alle tagsne.
father1:
kan godt lide dit design, kan ikke lide følelsen af delay på mouseout. (menubjælken)
Avatar billede michael-k Nybegynder
08. april 2003 - 12:03 #14
Idrada syntes det er mere newbie at have en docktype og så ikke kode efter standarterne.

At ikke have den og ikke kode efter den betyder ikke man er newbie, men der imod har en grund til man ikke gøre det. Det kan feks være man er nød til at bruge tags som ikke understøttes i standarterne. Eller så det fordi man ikke kender til standarterne.
Avatar billede ldrada Nybegynder
08. april 2003 - 12:12 #15
når jo, det kan jo oxo bare være fordi man har et *ritual* med at skrive doctype ox så ikke tænker over ikke @ skrive det.
Avatar billede ttc Nybegynder
10. april 2003 - 14:38 #16
Om father1 er newbie. er svært at sige da han bruger phpnuke til at skabe grunden på siden.

men igen fatther skulle nok i starten havde sagt at det meste er tyv hugget fra anden siden.

/ttc
Avatar billede ldrada Nybegynder
10. april 2003 - 16:20 #17
phpnuke? har stødt mange gange på det navn, hvad er det? troede det var et PHP script til at nuke ens host med (?)
Avatar billede father1 Nybegynder
10. april 2003 - 17:39 #18
Lol TTC, hvad har det med sagen at gøre hvilken script backend man kører ?
Iøvrigt kører mit site mange scripts som jeg dog ikke har "hugget", men downloadet og bruger i overensstemmelse med licensreglerne for de respektive scripts.

Mit site er primært bygget ovenpå phpnuke, phpbb og vwar. Du kan finde links til dem alle nederst på siden hvor der står "Powered by" :D
Samtlige scripts er modificeret og udbygget af mig selv. De fleste af de blocks som er på siden, har jeg selv skrevet.
Mange har fået hjælp af mig til deres egne nuke sites, fx. mine blocks samt min vwar - phpnuke integration.

Så jeg ved ikke rigtig hvor du vil hen, men at sige at jeg har "tyv hugget" noget fra andre det pisser mig sgu lidt af.
Avatar billede ttc Nybegynder
10. april 2003 - 20:24 #19
tyv hugget er måske oxo lidt for meget og jeg tager gerne minne ord i mig igen.
Avatar billede ttc Nybegynder
11. april 2003 - 09:25 #20
Father1 >> har lige et spm til dig. kan du forklare mig hvorfor jeg kunne finde en site der næsten er den samme som din.
http://www.awkklan.com/cs/index.php

jeg har nu ikke så meget imod at du bruger phpnuke backend men mere det at du ikke har givet dig selv tid til selv at lave dit eget tema, det er jo ikke forde at det er særligt svært at lave et.

så lige et spm her igen når du har gjort det så vil jeg også gerne se på den igen.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
11. april 2003 - 09:30 #21
father1>> Flot side, men det tager sin tid at åbne siden (håber ikke det er en efterligning!!) (Se komentar fra ttc for link)
Avatar billede ldrada Nybegynder
11. april 2003 - 13:17 #22
HOV! den ligner da præcist det samme!
father1> BUSTEEED!
Avatar billede popsy Novice
11. april 2003 - 13:21 #23
:)
Avatar billede xx007x Nybegynder
12. april 2003 - 16:13 #24
total sejt er du proff. webmaster fine billeder osv.
Avatar billede ecnart Nybegynder
14. april 2003 - 01:53 #25
cyberspace: Alle counter-strike sider ser ens ud nu om dage..
Har set op til flere sider ligne father1's hp.
Avatar billede popsy Novice
14. april 2003 - 07:49 #26
Hmmm, så ens?
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
24. april 2003 - 21:45 #27
OK, go nok til formålet, men den sku bare ik fylde hele skærmen, efter min mening.. Jeg synes at den skal være lidt smallere, og så centreres på midten.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
24. april 2003 - 21:46 #28
Prøv at tænk på linux folkene -Hvorfor kun optimere til IE?? Hva med Mozilla netscape konquer for slet ik at nævne phoenix ?
Avatar billede popsy Novice
12. juni 2003 - 03:15 #29
Du bør nok give noget feedback, eller få lukket spørgsmålet igen :)
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 14:50 #30
Lukketid!