Avatar billede dyberg Nybegynder
04. april 2003 - 03:24 Der er 2 kommentarer

lydkortet kan ikke findes..og knapper er underlige...

jeg har lige faaet skifet min danske xp pro ud med en engelsk, fordi jeg havde en sys fejl pga alm. dumhed,jeg havde ikke den danske udgave saa derfor blev det en engelsk.,.
naar men jeg fik den lagt ind hos en ven men da jeg saa kom hjem og ville se en film var der ikke noget lyd paa pcen. den vil slet ikke komme med et lille pip.. den skriver at der ikke er noget audio hardware eller at der ikke er adgang dertil..da det er xp paa engelsk er jeg lidt paa herrens mark.. kan ikke huske hvad for et lydkort der er i men det burde den jo selv kunne finde, ikk..udover det saa vil mit keyboard ikke skrive AA og oe, ae, og min alt gr knap virker ikke bla. naar jeg skal skrive snabel a saa maa jeg bruge shift i stedet. er der en klog mand der kan hjaelpe mig...
mvh.
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
04. april 2003 - 03:34 #1
dit lydkort hvis du inde i kontrolpanelet trykker på tilføj hardware så burde den finde det du skal måske have din winxp cdrom i drevet samtidig
dit tastertur kan du skifte også i krontrolpanelet
Avatar billede david25 Nybegynder
04. april 2003 - 05:27 #2
hej Dyberg.
Mit forslag er at installere hele "lortet" ;) forfra-
under xp installationen , spørger xp om din "keyboard layout" her vælger du dansk.. den engelske keyboard layout bliver automatisk fjernet når du genstarter..
Mht. din lydkort. det er altid bedst at downloade xp driveren fra producenten, da de er de nyeste .  ( hvis du ikke haradgang til internet pga xp instalation , kan du altid installere lydkortet senre , efter du har opsat din internet).
Også husk , det er ikke altid du kan høre lyden fra filmen , da filmene bruger forskellige codecs, til at afspille lyden . ( hvis filmen er som en fil)- hvor du kan hente codecs?! der er en ful program codec der hedder NIMCO . søg den på nettet , installere den , med den kan de fleste film afspilles korrekt både med lyd og display .
god fornøjelse :)