Avatar billede stef Nybegynder
18. august 1999 - 12:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Switchbox kvalitetsproblem?

Jeg har lige købt en manuel switchbox til 2 maskiner. Det er en ps/2 udgave, altså mus og tastatur er ps/2 stik. Efter at have sat det til er der meget "skygget" på skærmen. Skærmkablerne jeg har købt dertil er af en meget god kvalitet (Skærmede). Jeg går ud fra at de tynde ledninger i boksen er problemet. Er der nogen som kender til problemet eller har en løsning, fx at skærmkortet kan have noget at sige eller skærmopløsning kan være problemet. Er der en som kender en god kvalitet, så giv lyd.
Avatar billede stoffer Nybegynder
18. august 1999 - 12:36 #1
kunne det evt have noget at gøre med at der er meget forsk. skærmkort på dine 2 maskiner, så skærmen skal indstilles for hver? - bare et gæt
Avatar billede jumper Nybegynder
18. august 1999 - 13:04 #2
Switchboxen er endnu en forringende faktor, når signalet skal frem til skærmen. Du har dog selv anskaffet kvalitetskabler, netop for at undgå dårlig billedkvalitet.

Jeg kan ikke sige noget konkret om din switchbox, da jeg ikke kender mærke og model, men du kan kontakte producenten for at høre nærmere om eventuelle løsninger.

Har du selv åbnet switchboxen, siden du konstaterer den indeholder tynde ledninger? Hvis den virkelig indeholder tynde ledninger, har du højst sandsynligt fundet problemkilden.

/Thor
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
18. august 1999 - 13:18 #3
Det er et kendt problem...ved billigere switch bokse.

Grunden til det er de lange ledninger...Derfor bør switchboksen buffer signalet....Sådan en aktivswitch er forholdsvis dyr...på den anden side af 1000,-

Avatar billede stef Nybegynder
18. august 1999 - 13:32 #4
Tak for svarerne. Det er nok de tynde ledninger som er flaskehalsen. Jeg vil kigge lidt nærmere på Aktivswitch´en.Er der nogen af jer der har erfaringer med sådan en.
Avatar billede mentor Nybegynder
23. august 1999 - 21:45 #5
Jep, vi har en super (16 porte) på arbejde, og hvis du er virkelig interesseret, kan jeg godt finde navnet.
Ellers har DataReady i Aalborg til ca. en tusse for en 4port...
Avatar billede stef Nybegynder
23. august 1999 - 22:02 #6
Tak Mentor!
Jeg vil kontakte DataReady og høre nærmere. Jeg har kun brug for en 2 ports, men 4 kan gå an.
Tak.