Avatar billede carls2002 Nybegynder
03. april 2003 - 20:53 Der er 7 kommentarer

Mysql på Debian

Hej

Jeg har to maskiner installeret med samme version af debian.

jeg har også installeret mysql på dem begge, men den ene opfører sig underligt.

hvis jeg vil ind og kigge i databasen med kommandoen "mysql" går det fint på den begge ! men skriver jeg "mysql -h 192.168.1.XX" (hvor XX erstattes med det nummer som maskinen selv har) virker det kun på den ene !

Det synes jeg at der er underligt !

Jeg kan heller ikke connecte til mysql databasen fra resin på din maskine hvor det ikke virker (det var der problemet startede)!

Håber i kan hjælpe !

/Carsten
Avatar billede htm Nybegynder
03. april 2003 - 22:49 #1
Lyder som noget firewall der går ind og blokerer! Har du åbnet port 3306 på den maskine der ikke fungere?
Avatar billede carls2002 Nybegynder
04. april 2003 - 08:29 #2
Det gør den vel selv når man installere mysql vha. apt-get ?
Men den står inde i /etc/services skulle det ikke være nok ?
/Carsten
Avatar billede htm Nybegynder
04. april 2003 - 08:46 #3
Ikke hvis firewallen blokerer for at den kan kommunikere med andre maskiner!

Firewalen har intet med MySQL at gøre :-)
Avatar billede carls2002 Nybegynder
04. april 2003 - 16:39 #4
Hvordan tjekker jeg om det er den der er problemet ?
(Det virker heller ikke hvis maskinen ikke er på netværket)
Avatar billede htm Nybegynder
07. april 2003 - 10:51 #5
Så vidt jeg har forstået virker din mysql server fint hvis den kører lokalt ikke?

Du kan prøve og tjekke om din firewall kører med (mener jeg)

iptables -L
Avatar billede carls2002 Nybegynder
07. april 2003 - 13:53 #6
Jeg ved ikke om man kan sige at den virker fint når den kører lokalt !

Hvis maskinen har ip nummere 192.168.1.10 og jeg skriver "mysql -h 192.168.1.10" får den ingen forbindelse. Men hvis jeg skriver "mysql" virker den fint. (Det virker heller ikke med "mysql -h localhost"
Avatar billede htm Nybegynder
07. april 2003 - 17:57 #7
Hmmm lyder mærkeligt :-( Det kan jeg desværre ikke hjælpe dig, med har dog ikke rodet ret meget med debian!

Prøv og geninstaller mysql
hjælper det ikke prøv og skriv iptables -F