Avatar billede juks Novice
03. april 2003 - 19:55 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

kan ikke fjerne netkort

hej
mit netkort stoppede med at fungere og jeg flyttede det og nu spille det lige bortset fra at jeg kan ikke slette de gamle netkort der ligger skjult inde under fjern hardware hvad gør jeg kan ikke sætte ip op på det nye kort lige meget hvad jeg skriver står den bare til at bruge en dhtp
hvad gør jeg?????????
Avatar billede fromsej Praktikant
03. april 2003 - 20:08 #1
Er du logget på som administrator?
Avatar billede juks Novice
03. april 2003 - 20:18 #2
jeps
Avatar billede peet-49 Novice
03. april 2003 - 20:23 #3
Har du prøvet, at fjerne dem i enhedshåndtering?
Avatar billede juks Novice
03. april 2003 - 20:26 #4
kan ikke slette de gamle netkort der ligger skjult inde under fjern hardware
Avatar billede fromsej Praktikant
03. april 2003 - 20:27 #5
Har du prøvet at pille det ud og genstarte?
Avatar billede juks Novice
03. april 2003 - 20:32 #6
ja det var det jeg gjorde og nu kan jeg ikke slette dem (de gamle)
Avatar billede fromsej Praktikant
03. april 2003 - 20:36 #7
Jeg har kun to forslag, om de hjælper ved jeg ikke.
1. Start->Kør SFC /scannow
2. Repair
Men det er nærmest i blinde, så mon ikke der kommer en med en løsning.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2003 - 21:32 #8
Mit OS er engelsk, så denne vejledning er delvis engelsk.

Prøv dette:

Klik Start ->Run
Tast cmd
I komandoprompten (Det sorte vindue der kommer frem) tast disse to komandoer:
set devmgr_show_nonpresent_devices=1
Start DEVMGMT.MSC

I Device Manager:
Klik på menupunktet View ->Show hidden devices.
Klik på + udfor Network adapters.
Marker det netkort du vil af med, højreklik og vælg Uninstall..

:-)
Avatar billede twe4k_ Nybegynder
03. april 2003 - 21:47 #9
nu spørger jeg, sikkert utrolig dumt, hvorfor vil du absolut fjerne de 'gamle' netkort, er de til nogen gene?
Avatar billede juks Novice
03. april 2003 - 22:02 #10
jeg har to lan forbindelser nu men lan2 skal sættes så jeg køre internt netværk og det er som om den er låst jeg kan ikke ændre ip adr på netkort 2 ved ikke hvorfor og det hjalp ikke med det overnstående
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2003 - 22:04 #11
Kunne du ikke finde kortet? eller afinstalere kortet?
Avatar billede fromsej Praktikant
03. april 2003 - 22:08 #12
Prøv i en DOSprompt:
Ipconfig /release
Du kan også lige prøve Ipconfig /? for at se de forskellige muligheder.
Du må nok hellere prøve /? først.
Avatar billede juks Novice
03. april 2003 - 22:09 #13
nu har jeg den rette ip adr hvis jeg skriver ipconfig/all men den viser stadig som dhcp i indstillinger
Avatar billede fromsej Praktikant
03. april 2003 - 22:11 #14
/release frigør kortene, du kan sætte navn bagved, så det kun frigør det kort du vil frigøre.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. april 2003 - 22:14 #15
Jeg tror det bedste du kan gøre er at lukke det her spørgsmål, og oprette et tilsvarende i Netværkskategorien.
Der er der nok større chancer for en hurtig løsning.*S*
Avatar billede juks Novice
03. april 2003 - 22:15 #16
tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2003 - 22:19 #17
Hej juks
Hvorfor har du givet mig point, når mit svar ikke hjalp dig?
Vil du ikke have dem igen?
Avatar billede juks Novice
03. april 2003 - 23:01 #18
nej nej det er ok det hjalp lidt :-)
den konfiguere dem faktisk fint men felterne i indstillingerne er stadig "grå"