Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 17:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formatere

Jeg har lige fået nyt bundkort, cpu og ram.

Jeg formaterede ikke min hd inden jeg satte de nye ting i.
Der er win2k med ntfs på hd.
Jeg får en fejl på vej ind i win2k, så jeg ikke kan komme ind i windows. Jeg har ingen win2k cd på mig, så jeg kan ikke repair.
Det eneste jeg er interesseret i er at få formateret disken så jeg kan installere xp.

Men hvordan?
Jeg har prøvet winxp bootdisk, win98 bootdisk, og win2k bootdisk.
Jeg snakkede med en ven, og han sagde jeg skulle bruge win2k bootdisk, så kunne jeg komme til at formatere.. men nu har jeg gjort det 3 gange i træk, og de eneste ting jeg kan gøre er: Ny installation, og repair. Jeg kan ikke bruge nogle af delene da jeg ikke har en win2k cd på mig.

Help :(
Avatar billede geforce3 Praktikant
03. april 2003 - 17:47 #1
Har du en XP cd? for så kan du bruge den også, tryk repair via. reparationskonsol mener jeg så kommer du til en prompt hvor du skal vælge partion og skrive evt. password og når det er gjort kan du skrive format c:
Avatar billede geforce3 Praktikant
03. april 2003 - 17:48 #2
Du kan også vælge start ny installation, og så trykke L for formater når den fortæller dig der allerede er et styresys på. Mener ikke man skal bruge cd
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
03. april 2003 - 17:49 #3
Hvis du har en WinXP cd-rom kan du bare boote på den og så indstallere det...
Avatar billede lrd Nybegynder
03. april 2003 - 17:55 #4
Avatar billede blake Nybegynder
07. april 2003 - 11:07 #5
hvis du ikke har vigtige ting på din hdd, kan du jo bare lave en f-disk