Avatar billede hx622web Nybegynder
03. april 2003 - 13:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Afsende fra anden konto end standard...

I Outlook XP har jeg oprettet 10 POP3 konti, til mine seperate pop3 konti fra mit mailhotel.

Når man opretter disse, vælges 1 af disse (den øverste), til standard kontoen.

Derved er det email adressen fra denne konto, som ALTID vælges som afsender.

Mit ønske er at jeg ind imellem gerne vil afsende fra en af de andre konti, idet mit formål med mailen kan være forskelligt, og kræve at email adressen vises som en anden end den standard valgte.

Man kan selvfølgelig sagtens gå ind og vælge kontoen man ønsker at sende fra som "standard", inden man skriver en mail. Men det smarteste ville være at man kunne vælge den når man klikker send, og at Outlook så spørger hvilken af de 10 konti den skal sende fra...

Hvordan kan man gøre dette?

PS: Jeg ved godt der er menu mulighed for at klikke fra felt til, og den vej klikke sig ind på hvilken mailadresse man sender fra. Men den går ind i adressekartoteket/mailkartoteket, og der kan man jo ikke vælge imellem ens postkonti.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. april 2003 - 13:44 #1
I den boks hvor adressen står, skulle du gerne kunne rulle ned og vælge den anden adresse du vil bruge
Avatar billede hx622web Nybegynder
03. april 2003 - 13:47 #2
I fra feltet er der tomt, indtil man vælger fra kontaktpersoner. Men mine 10 konti fremgår jo ikke direkte i kontaktpersoner, de er kun i funktioner>email konti menuen...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. april 2003 - 13:48 #3
hmm, bruger Outlook Expree pt, men synes bare det virkede på samme måde i Microsoft Outlook, da jeg brugte det
Avatar billede hx622web Nybegynder
03. april 2003 - 13:51 #4
OK, jeg tjekker igen
Avatar billede sysop Juniormester
03. april 2003 - 13:52 #5
Du vælger jo bare "Ny email" Lige ved siden af "send" knappen er der en der hedder konti. Her vælger du bare den du vil den fra!
Avatar billede dsjk Novice
03. april 2003 - 13:53 #6
under Filer er der Send vha. - Her står dine forskellige konti, men når du vælger en sendes mailen straks, så husk at skrive mailen først.

dsjk
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. april 2003 - 13:56 #7
Sådan ser det ud i Outlook Express: www.bokaj.dk/eksperten/hx622web.jpg
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2003 - 13:56 #8
når du har skrevet mailen og skal til at sende trykker du på knappen umiddelbart til højre for send. den hedder accounts. der kan du så vælge den konto den skal sende fra.
Avatar billede hx622web Nybegynder
03. april 2003 - 22:08 #9
Perfekt :-)