Avatar billede foxterrier Nybegynder
03. april 2003 - 13:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vejledning i køb af Digitalt Kamera med meget zomm

Hej Gruppe !!

Jeg, kikker dag efter dag efter et nyt digitalt kamera !! , men har forlidt forstand på det rent tekniske.
Jeg ser på tester, men kan ikke blive klog på dette, da ikke alle er helt eninge.

Jeg har kikket på
Olympus C 5050 - kan man få Zomm linse til den ??

Sony F 717

Nikon 5700

og de lidt billiger

HP 850
Fuji 602
olympus C 730

Mit Krav er meget zomm, da jeg skal kunne anvende det til foto af dyr i bevægelse

Helst med GOD lysfølsomhed,

Jeg har tænkt mig en pris på 4 - 7 tusinde
Jeg ser ikke så meget på de programmer der følger med, men mere på selve produktet
Kan i Hjælpe mig med kontante FAGS
Tak
Avatar billede doggy82 Praktikant
03. april 2003 - 13:45 #1
( PS han mener nok ikke zoom-linse men tele-linse )
Avatar billede disky Nybegynder
03. april 2003 - 13:48 #2
Det som er vigtigt er at du får Optisk zoom, Digitalt zoom kan ikke bruges til noget, da det bare er en matematisk interpolation og faktisk gør billederne dårligere.
Avatar billede disky Nybegynder
03. april 2003 - 13:49 #3
Ups glem, Sony'en den bruger properitære memorysticks som er frygteligt dyrere end f.eks. Compact Flash.

Jeg har selv Nikon og er særdeles tilfreds med dem.

Det bedste sted at se tests er www.dpreview.com
Avatar billede foxterrier Nybegynder
03. april 2003 - 14:03 #4
selvfølgelig en tele-linse ( jeg er en hun )

Jeg har et memorysticks til sony ,da jeg har et digitalt vidio med foto mulighed.

Jeg er klar over det med optisk zoom

håber på flere direkte henvisninger, samt gerne med efaringer fra folk, der har købt nogle af ovenstående modeller - fortæl om jeres plusser og minusser. !!!!!

TAK - Anne
Avatar billede doggy82 Praktikant
03. april 2003 - 14:13 #5
:-) undskyld... (jeg er en han)  ...lol
Avatar billede foxterrier Nybegynder
03. april 2003 - 19:08 #6
jeg ved ikke om jeg kom til at trykke på den forkerte
knap, Ønsker du ikke længere at abonnere på
spørgsmålet kan du vælge det fra via:
da jeg skulle læse dit svar  doggy82
håber det forsætter med svar