Avatar billede skrappe Nybegynder
03. april 2003 - 11:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

amatørfotograf og manglende lys

Med kameraet Canon dig. ixus 2.1 mg.pix, har jeg taget billeder indendørs i store forsamlinger (200-300 tilhørere).
Disse billeder bliver altid for mørke, og efterbehandling er jeg ikke verdensmester i, men kan gøre dem lidt lysere.
Min overbevisning er at dette kamera kun duer til motiver inden for ca. en meter indendørs.
Jeg kan ikke udskifte fotografen, tror heller ikke en ekstra blitz vil hjælpe, så hvis ikke i har nogle gode tips til bedre fotos,hvilken kamera type skal man gå efter
inden for 7-10.000 kr. klassen
Avatar billede desida Nybegynder
03. april 2003 - 11:11 #1
Canon G2/G3 er et særdeles godt bud. Se evt. www.haun.dk, hvor han sammenligner G3 mod Nikons 5700. Sony 717 er netop sat til ca. 7000,- (tidl. ca. 11.000,-) er også et godt bud bl.a. fordi de bruger nogle virkelige gode objektiver fra Carl Zeiss.
Avatar billede desida Nybegynder
03. april 2003 - 11:12 #2
og du kan købe særskilt blitz til ovenstående kameraer.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. april 2003 - 11:17 #3
Hvis ellers de sidder stille, og der er rimeligt med lys, så tag billedet
uden blitz. Med blitz bliver mine billeder meget mørke, uden blitz bliver
de - øh - lidt bedre. Og min erfaring stammer fx fra sportshaller med en
del lysstofrør i loftet
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. april 2003 - 13:44 #4
Det bedste link om digitale kameraer, der også har billeder taget med dem.

http://www.imaging-resource.com/DIGCAM02.HTM

/per
Avatar billede skrappe Nybegynder
03. april 2003 - 13:50 #5
tak for de gode råd og links