Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 10:46 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Får en fejl når jeg booter

Jeg har lige købt en p4 1.8 med asus motherboard.

Den fejl jeg får er: Hardware Monitor has detected an error. See POWER Management for further details.

Og jeg kan intet se der er galt, dog står der N/A udfra:

POWER Temperatur
CPU FAN SPEED
CHASSIS FAN SPEED

Men da jeg ikke har noglet kabinetkølere i, kan man udlukket CHASSIS FAN SPEED.

Nogen der kan hjælpe mig :(?
Vil så gerne have min computer op at køre hurtigst muligt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2003 - 10:51 #1
du må kunne slå det fra i bios.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2003 - 10:52 #2
skal du ha' dem til at virke skal der være 3 ledninger fra blæserne til stikkene på bundkortet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2003 - 10:56 #3
skal Powertemperatur virke kræver det en speciel Power Supply, og igen skal der være ledninger til føleren i Power Supply, ellers kan den ikke måle tempen og melder fejl, så slå den fra i bios under Power management.

Så vidt jeg husker kan man override den ved at trykke på en tast, F1 eller Esc, så vil den boote normalt.
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 11:08 #4
ahh ok, men jeg har tror jeg har fundet den rigtige fejl.

Inde under advanced bios setup under CPU/PCI frequency (mz) siger den:

During the last boot-up, your system hung for improper frequency combination. Your system is now working in safe mode. To optimize the system performance and reliability, make sure the frequency combination conforms to the specifications of your CPU, DIMM and other devices.

Mine spec's:

AsusP4S533 Bundkort
P4 Northwood 1.8ghz
512 pc2700 Kingston
PoW Geforce 4 Ti 4200
80gb hd.

CPU/PCI frequency (mhz) står pt. på 100/33
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 11:13 #5
Når jeg laver Override så siger den bare: "Update ESCD Successfull"
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 11:13 #6
Og den står bare stille så.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2003 - 11:15 #7
så kan du gå ind i bios og Loade default setup, så finder bios selv ud af de rigtige indstillinger.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2003 - 11:17 #8
Jeg har selv et Asus bundkort og har ingen problemer.

Den skal normalt starte efter ESCD Succesfull.

Hvilket styresystem bruger du?

Hvis du har Win2k eller WinXP skal du gennemføre en såkaldt Repair.
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 11:21 #9
Jeg bruger win2k, og jeg har IKKE formateret min harddisk efter install.
Hvordan udfører man en Repair?
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 11:22 #10
Jeg har lodaed default setup op til flere gange. Det er en brugt cpu.
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 11:23 #11
Og det hjælper ikke for mig at loade default setup
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2003 - 11:26 #12
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2003 - 11:28 #13
Det er en metode jeg brugte da jeg skiftede mit gamle Soltek mobo ud med mit nuværende mobo og det virkede.
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 11:36 #14
Så prøver jeg det, nu har jeg win2k på min comp.. og vil gerne fortsætte med det men jeg har kun en xp cd til rådighed.. så jeg prøver med den :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2003 - 11:44 #15
hvis du vil beholde din Win2k skal du bruge den CD hvor Win2k ligger.

Du kan ikke reparere Win2k installation med WinXP.
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 12:06 #16
YESH!!!!1 fandt fejlen.

Havde kommet til at sætte strømstikket til cpu fan i pwr fan. Hvilket bundkortet ikke kunne li'.

Efter det fik jeg EN til fejl, disk I/O error.. men jeg havde kommet til at putte 2 hdd's sammen som ikke kan køre særlig godt sammen, så nu er den igang med at boote op i win2k :DD
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 12:07 #17
Ville nu lave en ny installation, med xp :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2003 - 12:10 #18
ok, så går det fremad, takker for pointene..
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 12:18 #19
den virker stadig ikke ://
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 12:19 #20
Når den er kommet forbi win2k logo, hvor der osse er en lille process linie.. så får jeg en fejl, den siger jeg skal tage nyinstalleret harddiske og harddiskcontroler væk.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2003 - 12:23 #21
så bliver du nødt til at gennemføre en Repair som beskrevet, og husk nu at du kun kan reparere med Win2k når dit styresystem er Win2k.
Når du er færdig med det kan du opgradere til WinXP inde fra Windows.
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 12:24 #22
Kan jeg ikke gøre andet? format C: eller sådan noget??
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 12:34 #23
Når jeg putter en bootdisk til win xp pro eng og cd i, skriver den: DISK I/O ERROR
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 12:36 #24
Jeg er ligeglad hvilket OS der er på pt. Jeg vil bare have computeren til at virke, jeg har win xp cd på mig. Men ikke win2k.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2003 - 12:43 #25
du skal gøre følgende:
Sæt din WinXP i og boot på den (i bios skal du sætte den til at boote på CD).

Når den går i gang med installationen kan du på et eller andet tidspunkt i forløbet formatere harddisken, herefter fortsætter du med at gøre installationen færdig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2003 - 12:44 #26
du kan også vælge at formatere fra en bootdiskette og bagefter boote fra WinXP CD'en, det er den gammeldags metode ;o)
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 12:45 #27
Når jeg vil boote på WinXP cd siger den: DISK BOOT FAILURE, INDSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2003 - 12:50 #28
det er fordi du ikke har været inde i bios og vælge Bootsekvens CD, den står sikkert til at boote på noget andet.
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 12:53 #29
Kan det ikke være at min WinXP CD måske ikke er bootable?
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2003 - 12:59 #30
ikke hvis den er original, og det skal den være.
lad være med at bruge ulovligt erhvervet software.

har du været i bios?
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 13:00 #31
Den står til at boote fra cd, og KUN cd nu
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2003 - 13:11 #32
så er der noget galt med din CD, kan du boote fra en Win2k CD?
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 13:14 #33
Har ikke en win2k cd til rådighed, men jeg kan boote fra en bootdiskette til 98se
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. april 2003 - 13:54 #34
prøv om du kan boote den XP-cd på en anden maskine, kan du ikke det er den defekt, ridset!
Avatar billede kim8410 Nybegynder
03. april 2003 - 14:04 #35
prøver jeg lige