Avatar billede klausknudsen Nybegynder
03. april 2003 - 08:56 Der er 5 kommentarer

Ir-port

Er det muligt at få adgang til en anden pc via IR porten.? og er det muligt at tage "kontrol" via af den port??
Og hvordan?

Mvh. Klaus
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. april 2003 - 09:19 #1
Under de forkerte omstændigheder udgør IR porten en stor sikkerhedsrisiko og bør disables.
Afhængig af den software du har installeret på maskinen og denne softwares brug af IR porten, vil du kunne mere eller mindre. Oftest muliggør IR porten at brugernavne og passwords kan opfanges og dermed give en hacker adgang gennem andre indgange.
Jegvil ikke give praktiske anvisninger på hvordan det kn udnyttes, bare anbefale at IR adgange disables som minimum når de ikke anvendes. Det er bedst helt at undgå disse porte
Avatar billede klausknudsen Nybegynder
03. april 2003 - 20:18 #2
Hvordan disabler jeg min? kører win2k, vil helst undgå angreb fra den port.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. april 2003 - 20:30 #3
Formentlig gennem lontrolpanelet i hardwareindstillinger, Hvis det overhoved er installeret
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. april 2003 - 20:44 #4
Hvad mangler du at få svar på??
Avatar billede klausknudsen Nybegynder
04. april 2003 - 09:31 #5
kom til at trykke afvis..  sorry..  hvordan kan jeg give dig pointene???  har nemlig ikk den knap mere..