Avatar billede lindsom Nybegynder
03. april 2003 - 08:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Lave ugerapport

Hejsa,

Min udfordring ligger i at skulle generere en ugerapport, der angiver hvilke opgaver der ligger i den fortkomne uge.

Jeg indtaster en dato for hvornår opgaven skal udføres.
Jeg indtaster et antal dage, som angiver den periode der skal gå mellem at opgaven skal udføres, igen og igen.

Håber I kan hjælpe mig!
Avatar billede kabbak Professor
03. april 2003 - 09:19 #1
Under sortering/gruppering, lav sortrering af dato og grupper per uge
Avatar billede lindsom Nybegynder
03. april 2003 - 09:24 #2
Hej kabbak,

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener!

Kan jeg få dig til at specificere det lidt!
Avatar billede janbangm Nybegynder
03. april 2003 - 09:25 #3
Du kan også lave det i en forespørgsel så du enten selv laver en dialogbox, hvor Access lommer op og spørger om start og slut uge/dato. Dette gør du ved lave en forspørgsel over de felter der skal med på rapporter og så i kriterie sætter Between Forms![start]![Start] And Forms![start]![Slut] ind, hvor du henviser til dine felter i formaluren
Avatar billede kabbak Professor
03. april 2003 - 09:27 #4
i rapporten, højreklikker du på øverste venstre hjørne, vælg sortering/gruppering.

vælg dato soter stigende

neden under vælger du grupper på uge
Avatar billede kabbak Professor
03. april 2003 - 09:31 #5
SELECT DISTINCTROW Tabel1.Dato AS UU, Year([Dato]) AS ÅR, DatePart("ww",[Dato],2,0) AS uge
FROM Tabel1
WHERE (((Year([Dato]))=[Forms]![FO_Uge]![År]) AND ((DatePart("ww",[Dato],2,0))=[Forms]![FO_Uge]![Uge]))
ORDER BY Tabel1.Dato;
Avatar billede kabbak Professor
03. april 2003 - 09:32 #6
det er en forespørgsel jeg bruger
Avatar billede lindsom Nybegynder
03. april 2003 - 09:33 #7
Mit problem er at opgaver indtastet tidligere og udført jo skal gentages med et antal dages mellemrum. Jeg bliver ved med kun at få de datoer der er nye og endnu ikke udført. Jeg skal på en eller anden maåde have databasen til at opdatere datoen for alle indtastede opgaver med det antal dage der skal være mellem at opgaven skal udføres, så opgaver der er udført, vil blive udført igen og igen, når de kommer ud på rapporten
Avatar billede lindsom Nybegynder
03. april 2003 - 10:50 #8
Hej Kabbak,

Forstår jeg dig ret,

I min forespørgsel, der genererer ugerapporten, skal jeg indfører det du har skrevet, og udskifte det du har skrevet i [ ] med mine egene felter.

Hvad betyder [forms]![FO_Uge]![År]
Avatar billede mugs Novice
03. april 2003 - 12:03 #9
((DatePart("ww",[Dato],2,0))=[Forms]![FO_Uge]![Uge]))

Betyder de poster hvor DatePart = [Forms]![Formularnavn]![Feltnavn]

Jeg har en lille testdb, hvor du kan oprette en opgave der skal udføres i et bestemt antal dage. når du anvender funktionen, bliver du ved inputboxe promptet for startsato og slutdato, samt opgavens navn og andre relevante ting. Access vil så oprette opgaven på de dage der er imellem start- og slutdato.

Jeg ved ikke om du kan få noget ad af den. Men læg din e-mail så sender jeg den.
Avatar billede lindsom Nybegynder
03. april 2003 - 12:40 #10
Hej mugs,

min email: lindsom3@worldonline.dk
Avatar billede mugs Novice
03. april 2003 - 17:00 #11
Eksempel sendt
Avatar billede lindsom Nybegynder
04. april 2003 - 08:45 #12
Hej Mugs,

Jeg kikker lige på den. Tak for hjælpen!
Avatar billede mugs Novice
04. april 2003 - 08:47 #13
Selv tak. Der er ikke lavet rapporter. Men prøv selv at lave en ved hjælp af Guiden Rapport og grupper efter dato (Uge).

Jeg er væk et par timer. Men du vender blot tilbage, hvis du har problemer.
Avatar billede lindsom Nybegynder
04. april 2003 - 08:53 #14
Helt fint!
Avatar billede lindsom Nybegynder
07. april 2003 - 15:41 #15
Hej Mugs, Tak for testdatbasen. Det Hjalp!
Avatar billede mugs Novice
07. april 2003 - 17:12 #16
Selv tak - og tak for point.