Avatar billede sfo2 Nybegynder
03. april 2003 - 08:35 Der er 7 kommentarer

Adgangs kontrol driller

Jeg har en apache-server kørende på en lokal maskine til test ol. Nu har jeg bare det problem at jeg ikke kan få adgang til en mappe hvis den hedder php - hvis den hedder alt andet kan jeg godt få adgang!!?

Hvordan løses dette?
Avatar billede doodoo.dk Nybegynder
03. april 2003 - 08:36 #1
har du installeret php?
Avatar billede doodoo.dk Nybegynder
03. april 2003 - 08:39 #2
for hvis du har det kan du i conf filen ændre den til at den skal læse index.php istedet for index.html eller default.asp..
Avatar billede medions Nybegynder
03. april 2003 - 09:03 #3
doodoo.dk> hehe splid nu ik' for klog! ;o)

//>Rune
Avatar billede doodoo.dk Nybegynder
03. april 2003 - 09:08 #4
lolda.... ;) har human sagt :P
Avatar billede htm Nybegynder
03. april 2003 - 12:46 #5
Hmm forstår ikke helt dit problem - kan du ikke forklare det lidt bedre?

Hvis du mener at den skal åbne index.php når du kommer ind som doodoo.dk skriver skal du have fat i følgende i din httpd.conf

<IfModule mod_dir.c>
    DirectoryIndex index.html
</IfModule>

Og tilføjge index.php
Avatar billede sfo2 Nybegynder
03. april 2003 - 19:24 #6
Jeg har instaleret phptriad2-2-1 på en servermaskine der kører win 2000, så jeg har altså instaleret PHP. Ok - nu har jeg en mappe der hedder "apache" og under denne en mappe kaldet "htdocs" hvori jeg skal ligge de filer og mapper serveren skal stiile til rådighed for brugere! OK!? Det virker - undtagen hvis jeg kalder en mappe for "php" (hvori jeg selvfølgelig har nogle php-scripts). Jeg kan derfor ikke linke til disse scripts i "php" mappen!!?

For god orden skyld kan jeg oplyse at hvis jeg omdøber index.htm(l) til index.php er det denne fil der bliver åbnet - altså ingen problemer med *.htm, *. html, *.php

Venligst
sfo2
Hvad gør jeg ved dette?
Avatar billede htm Nybegynder
03. april 2003 - 20:56 #7
Det problem har jeg godt nok aldrig hørt om før!

Jeg vil anbefale dig at installere apache og php for sig selv! Det er faktisk ret nemt - og man behøver ikke og gøre det nemmere for sig selv med en pakkeløsning, som ikke rigtigt virker helt! :-)

Læs denne guide til at installer apache: http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/ og denne til at installere php: http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/