Avatar billede peder77 Nybegynder
03. april 2003 - 08:24 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Vindue.

Hej.

Jeg vil gerne have min side til at åbne i næsten fuldskærm. dvs jeg vil gerne have den øverste linie, hvor man kan se titlen og man kan minimer, maximere og lukke vinduet, samt den nederste, så man kan minimere vinduet.
Det er lige meget om det bliver gjordt fra flash eller gennem script.
Nogen som har koden?
Vh
Peter
Avatar billede doodoo.dk Nybegynder
03. april 2003 - 08:29 #1
<head>
<title>Popup vindue |||||||||||||||| Af DooDoo.dk :)</title>
<script type="text/javascript">

function popup(url,name,win_height,win_width) {
    pos_horizon = ((screen.width/2)-(win_width/2));
    pos_vertical = ((screen.height/2)-(win_height/2));
    window.open(url,name,"width="+win_width+",height="+win_height+",top="+pos_vertical+",left="+pos_horizon);
    }
</script>
</head>
<body>
<p>
<a href="#" onclick="popup('din side med flash'et','mitvindue','700','500');">Klik her</a></p>
</body>
</html>
Avatar billede doodoo.dk Nybegynder
03. april 2003 - 08:30 #2
der hvor der står: din side med flash'et skriver du den adresse hvor du har dit flash... fx. mappe/index_flash.html
der hvor der står mit vindue skriver du titlen på Popup vinduet fx. Velkommen til min side.
Og de to tal 700 og 500 er width og height (bredde & højde).
Avatar billede peder77 Nybegynder
03. april 2003 - 08:33 #3
Jeg vil gerne have den i fullscreen?
Avatar billede doodoo.dk Nybegynder
03. april 2003 - 08:34 #4
Så skriv tallene som 1024*768... det er det de fleste kører med...
Jeg kan ikk lige koden som regner ud hvilket opløsning folk bruger
Avatar billede thulstrup Nybegynder
03. april 2003 - 08:38 #5
Du kan få bredden og højden sådan:

var w = screen.availWidth||screen.width
var h = screen.availHeight||screen.height
Avatar billede thulstrup Nybegynder
03. april 2003 - 08:40 #6
<script>
var w = screen.availWidth||screen.width
var h = screen.availHeight||screen.height

function popUp(URL) {
day = new Date();
id = day.getTime();
eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=0,location=0,statusbar=1,menubar=0,resizable=1,width=" + w + ",height=" + h + ",left = 0,top = 0');");
}
</script>

<body onLoad="java script:popUp('siden.html')">
Avatar billede doodoo.dk Nybegynder
03. april 2003 - 08:42 #7
yes... ;)
Avatar billede thulstrup Nybegynder
03. april 2003 - 08:42 #8
Du kan også bare maksimere dit vindue, så slipper du helt for pop up:

<script>
var w = screen.availWidth||screen.width
var h = screen.availHeight||screen.height
window.moveTo(0,0)
window.resizeTo(w,h)
</script>
Avatar billede peder77 Nybegynder
03. april 2003 - 08:51 #9
Cellb10ck.
Det virker perfekt. Lige som jeg vil have det.
Smid et svar og du skal få points.
Avatar billede thulstrup Nybegynder
03. april 2003 - 11:35 #10
Ok