Avatar billede jespernielsen Nybegynder
02. april 2003 - 23:18 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Hvilket program til remote administration?

Jeg sidder bag en firewall og skal remotebetjene en maskine i den anden ende af landet der køre win98 på en adsl-forbindelse fra TDC.

Jeg kører selv XP, men da den anden computer ikke gør, har jeg overvejet om f.eks. Remote Adminstrator 2.1 fra Radmin kan løse mit problem?

Er der andre programmer der er bedre egnede?
Avatar billede keysersoze Guru
02. april 2003 - 23:23 #1
dameware - ret fed lille sag - eller pcanyware som nok er det mest kendte
Avatar billede jespernielsen Nybegynder
02. april 2003 - 23:25 #2
Dameware er ret cool, men koster til gengæld kassen!
Avatar billede human Nybegynder
02. april 2003 - 23:30 #3
Jeg anbefaler så Tight VNC http://www.tightvnc.com/download.html

Rigtig godt program, bruger det selv. Og det er gratis :o)

// Human
Avatar billede human Nybegynder
02. april 2003 - 23:30 #4
svar
Avatar billede mountainman Nybegynder
03. april 2003 - 07:52 #5
Nu kan jeg jo kun sige: NetOp Remote Control - http://www.netop.dk
PLUSSER:
Det er dansk.
Det er sikkert = høj kryptering.
Det er nemt.
Det kræver kun 1 åben port i firewall'en (I modtagerenden)

MINUSSER:
Det koster en smule......
Avatar billede kenp Novice
03. april 2003 - 08:21 #6
jeg har prøvet det program som du selv forskriver, og efter min mening er det perfekt. jeg har hjulpet flere igennem forskellige problemer ved netop at bruge dette program, og det kom også igennem den sikkerhed som er på min forbindelse, hvilket VNC ikke kunne.
Avatar billede jespernielsen Nybegynder
04. april 2003 - 10:59 #7
TAK til alle for de brugbare svar, jeg har prøvet at fordele point ligeligt.