Avatar billede guest Nybegynder
02. april 2003 - 22:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nem måde at opdatere hjemmeside

Hej

Jeg skal lave en hjemmeside for en ven, men han vil selv kunne opdatere siderne efterfølge. dvs. ikke designet, men teksten.
Et eller anden for for online wysiwyg editor
Er der nogle der har en nem løsning på det.
Jeg har adgang til php og mysql
Avatar billede caturn Nybegynder
02. april 2003 - 22:11 #1
Jeg ville foreslå at du lavede alle teksterne som variabler i en fil og så kaldte dem i programmet.
Nu kender jeg ikke dine kendskab til php men jeg vil da gerne hjælpe hvis du har brug for det.
Avatar billede guest Nybegynder
02. april 2003 - 22:14 #2
Tja, men nu kunne en af siderne han vil opdatere være en prisliste eller et kursusprogram. Og så er det måske lidt omfattende,at bruge variable ?
Avatar billede caturn Nybegynder
02. april 2003 - 22:17 #3
Nu kender jeg ikke projektets omfang men det ville jeg da ikke synes var noget problem.
Du kan jo lave en løkke der henter tingen der er til salgs navn i en fil og prisen i en anden fil.
Avatar billede caturn Nybegynder
02. april 2003 - 22:17 #4
Og så kører den bare til slutningen af filen og så kan man let lave størrelser.
Avatar billede keysersoze Guru
02. april 2003 - 23:22 #5
Avatar billede guest Nybegynder
03. april 2003 - 10:32 #6
Perfekt!!
Avatar billede guest Nybegynder
03. april 2003 - 10:57 #7