Avatar billede s0rensen Nybegynder
02. april 2003 - 21:58 Der er 19 kommentarer

Ip adresse.

195.160.1.1 hvilke tal indsætter man, hvis den skal bestå af 4 gange 3 cifre.
Avatar billede jimsim Nybegynder
02. april 2003 - 21:59 #1
0(nul)

Avatar billede s0rensen Nybegynder
02. april 2003 - 22:20 #2
Det er til vores Webtech DP 500, og 001 virker ikke :/
Avatar billede jimsim Nybegynder
02. april 2003 - 22:34 #3
Er du sikker på IP'en?
Avatar billede jimsim Nybegynder
02. april 2003 - 23:03 #4
Jeg fandt lige dette i manualen...
----------------------------------

IP Adresse
For at bruge KiSS PC-Link, bliver du nød til at indtaste dit IP nummer fra din computer på DVD playeren. Detter nummer kan du hurtigt finde ved at installere KiSS PC-Link på din computer. Når dette er gjort, finder du nummeret i Info panelet, tast det ind i feltet. Hvis du ikke ønsker en tilslutning skal du lade den være blank, du kan altid gå tilbage til hurtig konfigurationen på et senere tidspunkt og indtaste dit IP nummer.
Bemærk: KiSS PC-Link kan kun fungere med DP-500 vedhjælp at et gyldigt IP nummer.
Du vil altid kunne gå tilbage og starte forfra, hvis du skulle lave noget forkert eller senere ønsker at gå ind i menuen Setup og rette den.
Avatar billede halifax Nybegynder
02. april 2003 - 23:09 #5
Tror du ikke der menes et internt IP?

195.150.1.1 er en ekstern IP - fx. til en Internetudbyder ell. lign.
Avatar billede slowboat Nybegynder
02. april 2003 - 23:16 #6
Både jimsim og halifax har ret, du kører lokalnet mellem PC og DVD.
F.eks. kunne PC have 192.168.1.100 og DVD 192.168.1.200
Avatar billede s0rensen Nybegynder
03. april 2003 - 07:52 #7
Ja men hvad så når pclink finder: 195.168.1.1, og når jeg taster ind på dvd-adspilleren, skal jeg taste 4*3 cifre ind. Man kan ikke springe nogle felter over.
Avatar billede zimbul Nybegynder
04. april 2003 - 12:33 #8
Så skriver du 195.168.001.001  (ps. er du sikker på at det er 195 og ikke 192)
Avatar billede halifax Nybegynder
04. april 2003 - 16:40 #9
zimbul - Tag nu ag læs tidl. indlæg før du flotter dig med at lægge et "Svar"  Duer ikke det du skriver, det er useriøst.
Avatar billede xmas Nybegynder
04. april 2003 - 16:50 #10
Helt useriøst er det nu ikke...

Jeg har netop anvendt nuller til at fylde de tomme pladser, og det virker fint - er du 100% sikker på at dit netværk er iorden??
Avatar billede xmas Nybegynder
08. april 2003 - 13:56 #11
Hvilken IP adresse bruger du - den du finder under fanen "info" i PC-link (det er den jeg har brugt) ??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. april 2003 - 10:39 #12
hvilken firmware bruger du?

jeg har selv lige fået en Kiss DP-500 *det er faktisk den samme som WebTech DP500, men med en anden Firmware*

hvis du går ind på www.kissnordic.dk -> Support -> Webtech DP500 der er er ny firmware osv.

Jeg har Kiss PC-Link kørende på IP 10.0.0.2 som jeg skulle sætte ind på min DP-500, der indtastede jeg 010.000.000.002 og det virker!
Avatar billede xmas Nybegynder
09. juni 2003 - 00:25 #13
Installere PC-Link på din PC, og find IP adressen via PC-Link. Gå ind under "Info" og vælg dit netkort, du vil nu få oplyst IP adressen, som du skal indtaste i DP500. For mit vedkommende er IP adressen 10.0.0.3 og dette indtastes 010.000.000.003.

Jeg håber det kan hjælpe dig - det virkede første gang for mig...
Avatar billede halifax Nybegynder
09. juni 2003 - 01:58 #14
PCWorld skriver i en anmeldelse af KISS DP-500:
"Det er ikke nok at angive "server-pc'ens" ip i afspilleren. Det er en forudsætning at der findes en DHCP server på netværket. En detalje som KISS har undladt at fortælle i vejledningen."  -  Lidt forkortet.
Avatar billede xmas Nybegynder
09. juni 2003 - 08:50 #15
>halifax

Jeg er ikke klar over hvad en DHCP server er, men jeg er ret sikker på at den ikke indgår i mit netværk, da jeg kun har en PC på, som ikke er opsat som server - DP500 virker efter hensigten både med webradio og afspilning af filer fra PC'en.

Mit netværk består af en bredbåndsforbindelse fra Cybercity, med tilhørende router. Denne har jeg forbundet til en billig switch, købt via EDBpriser for ca. kr. 250,- Så medmindre at der er en DHCP server hos cybercity eller i routeren, så indgår der ikke sådanne en i mit netværk.
Avatar billede halifax Nybegynder
09. juni 2003 - 15:37 #16
DHCP = Dynamic Host Configuration Protocol - eller "Hent automatisk en IP adresse."
Altså hvor der dynamisk bliver tildelt en IP - til forskel fra tildeling af en fast IP.

desværre fortæller PCWorld i artiklen ikke noget om, hvordan DHCP slås til. Og jeg er tildels blank, da jeg selv ahr en fast IP til min udbyder = Stofanet.
Andre må kunne give et bud - især de, der ahr fået det til at virke.  :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. juni 2003 - 18:12 #17
Jeg har selv en Kiss DP-500 på mit netværk.

Jeg har ligesom dig xmas, en CyberCity router løsning.. og der ER indbygget DHCP server i routeren.

Halifax => man kan download en DHCP server fra entte og installere det på din PC..
Jeg har installeret MaGIK DHCP server, og forbundet min Kiss DP-500 med det krydskabel til en gammel 233Mhz, installert 2 netkort, hvor det ene er til resten af min LAN og den anden til Kiss'en.
Så jeg kan streame musik, fra den 233Mhz, uden at den sløver restenaf mit et eller noget..
Avatar billede xmas Nybegynder
09. juni 2003 - 19:40 #18
>rkhdk

Vil det sige at hvis jeg fjerner routeren fra netværket, så virker PC-link ikke længere ?? God ide med en ekstra PC forbundet direkte til DP500 - jeg havde selv spekuleret i at lave en filserver, men havde ikke tænkt som dig, nemlig at forbinde den direkte så den ikke sløver det øvrige netværk.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. juni 2003 - 20:20 #19
ja, fjerne du routeren så midster du din DHCP server *hvis du ikke selv installere en DHCP server på din PC*