Avatar billede renny Nybegynder
18. august 1999 - 08:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

linux 6.0 på dansk

jeg har instaleret linux 6.0 server men kan ikke finde hvor jeg skifter til dansk sprog, er der nogle der kan hjælpe

renny
Avatar billede Slettet bruger
18. august 1999 - 09:56 #1
Hvis du har installeret X til at starte automatisk er der noget der hedder sprog, når du skal logge ind. Det skal du gå ind i og vælge dansk,så spørger linux om du vil have dansk som standardsprog og du si´ger ja
Avatar billede renny Nybegynder
18. august 1999 - 13:53 #2
når jeg booter op kommer red hat og skal have brugernavn og password der kan jeg da ikke vælge sprog

mvh
renny
Avatar billede Slettet bruger
18. august 1999 - 19:17 #3
Bruger du KDE?
Avatar billede renny Nybegynder
21. august 1999 - 17:45 #4
Jeg har instaleret den version som var i alt om data i sidste måned, jeg tror ikke at kde er instaleret
hvordan gør jeg det.

Renny
Avatar billede sth Novice
24. august 1999 - 21:56 #5
Hej Renny.

Når du starter med at boote, enten på din cd eller på en boot disk så kan du vælge om du vil lave en instalation eller en opdatering, og så vælger du  opdatering, husk at vælge sprogmodduler også, ellers ring du har jo mit nummer.

sth
Avatar billede tarvin Nybegynder
28. august 1999 - 18:56 #6
Du skal ikke regne med at få Red Hat Linux til at blive særlig dansk-talende. De fleste af de inkluderede programmer er kun skrevet til at tale engelsk.

Se evt.
http://www.mdb.ku.dk/tarvin/oss/linux/#dansk
Avatar billede bubby Nybegynder
07. september 1999 - 21:01 #7
du går ind i din linuxconfig derinde er der et sted hvor du kan vælge sprog, bare slå dem alle over til dansk så er så meget som muligt på dansk.
husk at du skal gøre det i x altså når du har logget ind som f.eks. roo skal du skrive startx