Avatar billede madiedk Nybegynder
16. november 2000 - 11:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

tweaking at geforce2 gts

hvor finder jeg et program til at overclocke mit asus 7700 geforce2 gts grafikkort. hvad er bedst at overclocke memory eller clockfrekvensen?
Avatar billede oletaft Nybegynder
16. november 2000 - 12:07 #1
Du kan downloade og læse en masse her:

http://www.guru3d.com/geforcetweakutility/

Der kan du læse om overcloking af dit Gforce 2 kort, og mange andre tweaks, som kan tune op til 80% ekstra ydelse i spil og lign..
Avatar billede xtom2 Nybegynder
16. november 2000 - 12:36 #2
Du opnår bedste resultat ved at overclocke både core (GPU) og memory (RAM). GTU (GeforceTweakUtility) som oletaft omtaler er et godt program der kan klare en hel masse indstillinger til dit kort. Derudover findes der en lille *.reg-fil ved navn \"coolbits\" som du kan downloade hos overclocking.dk - som gør det nemmere at tweake et Nvidia-baseret kort. Hos Tweakfiles.com kan du endvidere downloade en lille tweaker ved navn \"NVmax\", som ligeledes er et godt lille program. Husk at køre med Detonator 3 drivere =)
Avatar billede kalou Nybegynder
16. november 2000 - 13:08 #3
Lytter lige med.
Avatar billede oletaft Nybegynder
16. november 2000 - 13:35 #5
Umiddelbart kan du overclocke begge dele, men at overclocke memoryen er det bedste og skaber den bedste ydelse. Men prøv dig frem med testprogrammer som 3Dmark 2000 som kan hentes hos www.madonion.com for at checke hvor stabilt dit kort er. Eller kør en omgang Unreal i et par timer og se om den går ned, hvis ikke så overclock lidt mere. Øvelse gør mester. Men kan du bruge noget af det som mig og Xtom snakker om?
Avatar billede morteeni Nybegynder
17. november 2000 - 07:48 #6
Prøv på overclocking.dk !!
Avatar billede madiedk Nybegynder
17. november 2000 - 12:28 #7
er der ikke nogle der kan et link til et program, der kun overclocker memoryen og core\'en og ikke har alle mulige andre festures
Avatar billede oletaft Nybegynder
17. november 2000 - 19:36 #8
Hent de nye Detonator drivere fra Nvidia.com der kan du indstille Mem og core.
Avatar billede jesps Nybegynder
18. november 2000 - 00:25 #9
Som oletaft skriver kan du bruge geforce tweak utility (gtu 2) til at overclocke RAm og GPU. Det er ret simpelt. Du skal installere programmet. Gå til menu NV Clock. Click i boxen der siger \"allow overclocking\".
Derefter restarter du maskinen og der skulle gerne være dukket en menu op under din Nvidia Detonator driverfaneblad der hedder \"hardware options\". Den ligger under \"geforce2\\additional properties. Husk som sagt at køre med Nvidias Detonator 3 drivers.
Held og lykke :-)