Avatar billede henni80 Nybegynder
02. april 2003 - 19:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Selektion

HEJ

Jeg sidder og arbejder med to ord i Photoshop. Det første står vandret, mens det andet står lodret hen over det vandrette - dvs. to tekster i to lag hvor det ene er vandret og det andet lodret.

Okay, det jeg så skal have gjort er som følger: jeg vil gerne fjerne alt den "grafik/tekst" som overlapper hinanden. Hvordan gør jeg det nemmest?

Da jeg skal gøre det ved en række billeder er jeg mest interesseret i en hurtig løsning og ikke noget møjsommeligt arbejde :)
Avatar billede landmark Nybegynder
02. april 2003 - 19:47 #1
det er lidt svært at forstå din historie., nu er det jo sådan at et gammelt ordsprog siger: "Billeder siger mere end tusind ord" så ku du ik lige smide et link til et billede og forklare det bedre.

- ellers er det enkleste vel at bruge "eraser tool" som jo ganske enkelt sletter det du ønsker. Du kan indstille options for dit "eraser tool" så det sletter blødt ved at vælge "brush option"... der er et hav af muligheder...! prøv at specificere dit spørgsmål...
Avatar billede spe Nybegynder
02. april 2003 - 20:51 #2
Hvis du vil slette dele af bogstaver må dit lag ikke være et tekstlag.

Hvis din tekst ligger i tekstlag gør du først laget til almindelig grafik Layer-->Raterize-->Type

Vælg derefter det ene lag hold Ctrl.-tasten nede og klik på laget (på mac holder du kommando (æble-tasten) nede). Du får valgt alle de pixels der ligger i dette lag. Gem selektionen med Select-->Save selection.

Vælg det andet lag og hold Ctrl-tasten nede og vælg alle pixels i dette lag, gem din selektion.

Ved at bruge Load Selection kan du hente den ene gemte selektion frem og med denne selection aktiv vælger du igen Load Selection i dialogboksen vælger du den anden selection OG slår til at den skal subtract. Nu har du en selektion som lige nøjagtig vælger din overlapninger ud.
Avatar billede henni80 Nybegynder
02. april 2003 - 22:44 #3
Cool lige hvad jeg manglede :)
Avatar billede spe Nybegynder
02. april 2003 - 23:06 #4
Var så lidt :-) Men rettelse du skal faktisk bruge Intersect for at få overlapningen.