Avatar billede fie1 Nybegynder
02. april 2003 - 16:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udlejning - Lagerstyring

Hejsa derude
Skulle der være en af jer der har en database liggende, der kan bruges i forbindelse med udlejning af ting og sager? Meget gerne med lidt styring af et lille lager.
Jeg er næsten nybegynder i database.
Hilsen
Sofia
Avatar billede henrik13 Nybegynder
02. april 2003 - 17:03 #1
Der ligger en database til lagerstyring i access.
Vh Henrik
02. april 2003 - 17:28 #2
Som nybegynder i database vil jeg foreslå dig at starte med en anden opgave end en database til lagerstyring i en udlejningsvirksomhed.

Traditionel lagerstyring betyder at en solgt vare er ude af systemet; men i en udlejningsvirksomhed kommer varerne retur, og du kan derfor ikke benytte traditionelle lagerstyringsprogrammer eller lagerstyringsdatabasen i Access som Henrik13 foreslår. Det er derfor en meget kompliceret opgave du står overfor.

Der findes på det danske marked flere forskellige udlejnings-systemer, der kan håndtere den form for lagerstyring, der finder sted i udlejningsbranchen.
Avatar billede mugs Novice
02. april 2003 - 17:42 #3
Jeg har en lille db beregnet til undervisningsbrug i.f.m. salg og lagerstyring. Den kan sagtens rettes til, så den omhandler udlejning i stedet.

Iøvrigt enig i erikjul's betragtninger.

Du må gerne få min db, blot læg din e-mail og tilkendegiv, om du vil have den i 2000 eller 97.
Avatar billede oniel Nybegynder
02. april 2003 - 19:38 #4
Jeg har haft problemer med at få udlånte cd'er og videoer retur efter udlån.

Nu har jeg Microsoft Project på PC'en i forvejen og det program bruger jeg nu til at styre mine udlån.

Mange vil sikkert syntes at det er at skyde over målet - men når nu jeg havde programmet! ;)
Avatar billede fie1 Nybegynder
03. april 2003 - 08:00 #5
Hej Oniel
Undskyld jeg spørger: Hvad er Microsoft Project, og hvor finder man den?
Sofia
Avatar billede jailbird Nybegynder
03. april 2003 - 08:35 #6
Allo fie1,

som aftalt sender jeg dig en god lift-database i løbet af de næste par dage. Men som skrevet i mailen til dig, så må du ikke videregive den eller på anden måde bruge den i sin helhed.

/Jailbird
Avatar billede oniel Nybegynder
03. april 2003 - 12:59 #7
Du kan se programmet her:

http://www.mariendals.dk/shop/item.asp?id=1033

Jeg skrev at det nok er at skyde over målet - Programmet er beregnet til projektstyring eller resourcestyring.
Avatar billede mugs Novice
03. april 2003 - 16:55 #8
Eksempel sendt på lagerstyring.
Avatar billede fie1 Nybegynder
08. april 2003 - 07:46 #9
Hej Jailbird. Mange tak for din hjælp, Jeg vender nok tilbage til dig så du kan se hvad jeg har lavet.
Du får alle points
Mange venlige hilsener
Fie