Avatar billede siz23 Nybegynder
02. april 2003 - 16:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

oprette et "virtuel" drev.

hvordan for jeg lavet et nyt drev, som jeg bestemmer hvad der ligger på.

fx. deamon tools emulere et cdrom drev, ud fra nogle image filer.

Det er noget i den stil jeg gerne vil lave, jeg går ud fra at man bliver nødtil at emulere noget hardware ved hjælp af en driver, men jeg synes ikke lige jeg kan finde noget om det.

håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede khs1a Nybegynder
02. april 2003 - 16:16 #1
Nu skriver du ikke specifikt hvad formålet med dette drev er?

Du kan anvende windows kommandoen subst til at emulere et drev. f.eks.
subst q: c:\windows
vil oprette drev q som peger på c:\windows

I delphi skal der så laves nogle kald til "dos" for at aktivere subst.
Avatar billede siz23 Nybegynder
02. april 2003 - 16:40 #2
det jeg vil lave er en krypteret fil, som skal optræde, som et ukrypteret drev, når bruger aktivere mit program.

så når man gemmer noget på drevet, vil den kryptere det ned i en fil på harddisken.
men hvis man læser filen fra drevet, vil den fremstå ukrypteret.

håber du forstod det. (ellers må jeg nok kigge lidt på min "decrypt" rutine igen). ;=)
Avatar billede khs1a Nybegynder
02. april 2003 - 16:58 #3
Decrypt routinen fungere fint nu...;-)

Man kunne forestille sig at f.eks. zip fil formattet anvendes. Dette vil kræve at der oprettes specielle dialoger til åben/slet/gem fil samt om nødvendig copy/paste. Ifbm. kompression kan der så anvendes en af de frie krypteringer f.eks. blowfish/twofish

Jeg går udfra at filerne kun skal kunne åbnes fra din application ? eller er det tanken at det skal fungere som en virtuel harddisk der kan mountes/unmountes?
Avatar billede siz23 Nybegynder
02. april 2003 - 17:13 #4
virtuel harddisk der kan mountes/unmountes.

min aplikation, skal bare stå og snure i baggrunden, hvor den tager sig af krypteringen/dekryptering.
Brugeren vil kun se mit program, når godkendelse af brugeren finder sted. Derefter er det et admineligt drev for brugeren.
Avatar billede siz23 Nybegynder
26. juni 2003 - 10:03 #5
long time, no response.

lukker.