Avatar billede benjamin87 Nybegynder
02. april 2003 - 15:04 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

vurdering af hjemmeside

Jeg vil gerne have http://www.vffsupport.dk/hedemoelle vurderet. Jeg er ved at designe hjemmesiden for skolen. De har bestemt farverne. Jeg er ikke færdig med den endnu, men jeg vil alligevel gerne have lidt respons på den allerede nu.
Avatar billede ferstin Nybegynder
02. april 2003 - 15:09 #1
Umiddelbart virker den enkel og ligetil i navigationen, - positivt. Men den er lidt tung i farverne. Det er naturligvis kun et spørgsmål om smag og behag, men lidt mindre farvlade (den grønne) og mere hvidt ville løfte det en smule.
Avatar billede benjamin87 Nybegynder
02. april 2003 - 15:12 #2
Ja, nu er det jo, som sagt, ikke mig der har bestemt farverne, men det kunne godt være at jeg skulle forhøre mig om der måtte bruges lidt hvidt også. Men hvor skal den hvide farve så bruges?
Avatar billede eatbingo Nybegynder
02. april 2003 - 15:12 #3
hvis du har mulighed for at benytte FLASH til dine runde billeder på startsiden vil det gøre din side mindre "tung" den runde cirkel vil blive "ren" pga. vektorgrafik og billederne der fader ind/ud vil se bedre ud.
Måske skulle du lave baggrunden hvid, hvor det runde billede er.
ellers pæn og let side.
Avatar billede benjamin87 Nybegynder
02. april 2003 - 15:15 #4
Jeg kan ikke så meget Flash, men det er så heller ikke mig der har lavet animationen på forsiden. Det har skolen selv lavet. Se evt. skolens nuværende hjemmeside: www.hedemoelle.dk.
Men jeg skal kun lave designet. Skolen selv skal indsætte deres indhold.
Avatar billede ferstin Nybegynder
02. april 2003 - 15:16 #5
Personligt har jeg meget svært ved grønne hjemmesider, der er noget med den grønne farve på RGB, som gør at den aldrig er skide flot på web. Men det er måske bare min personlige erfaring - eller hvad?

Skulle du bruge noget hvid, så læg det i midten og Idéen med at bruge Flash med vektorgrafik er ret go, - for dine kanter på cirklerne i midten er nemlig lidt hakkede...
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2003 - 15:45 #6
"Hjemmeside for Hedemølle Efterskole - Danmarks smukkest beliggende efterskole"

Kald den "Hedemølle Efterskole - Danmarks smukkest beliggende efterskole" - det er nemmere at skanne i søgemaskinens resultatsider.

Gem stylesheet'et i en .css-fil.. Det gør den hurtigere at indslæse.

Du bruger de gamle h1, h2-tags. Godt.

Punkterne ude i menuen (http://vffsupport.dk/hedemoelle/logo3.gif) kan angives i css. Hvis du laver menuen som en punktopstilling (ul) kan du angive at http://vffsupport.dk/hedemoelle/logo3.gif skal bruges som punkter. Det er nemmere bare at skrive <ul><li></ul> end en billedhenvisning. Så skal du bare lige fjerne margin'erne.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2003 - 15:46 #7
"Hjemmeside for Hedemølle Efterskole - Danmarks smukkest beliggende efterskole"

Kald den "Hedemølle Efterskole - Danmarks smukkest beliggende efterskole" - det er nemmere at skanne i søgemaskinens resultatsider.

Gem stylesheet'et i en .css-fil.. Det gør den hurtigere at indslæse.

Du bruger de gamle h1, h2-tags. Godt.

Punkterne ude i menuen (http://vffsupport.dk/hedemoelle/logo3.gif) kan angives i css. Hvis du laver menuen som en punktopstilling (ul) kan du angive at http://vffsupport.dk/hedemoelle/logo3.gif skal bruges som punkter. Det er nemmere bare at skrive <ul><li></ul> end en billedhenvisning. Så skal du bare lige fjerne margin'erne.