Avatar billede mmmmn Nybegynder
02. april 2003 - 11:48 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Tv-out og S-VHS-video

Jeg har prøvet at forbinde min computer og fjernsyn så jeg kan spille/se film på fjernsynet.
Det lykkedes også, men billedet var i sort/hvid.
Jeg TROR nok det har at gøre med at mit ældre Samsung-fjernsyn ikke understøtter s-vhs (jeg har prøvet at rode med ntsc/pal settings på computeren- og det lader ikke til at hjælpe).

Jeg har så en S-vhs video - og nu er mit spm. så om ikke jeg kan bruge den til at køre det ind over - så jeg får farver på mit fjernsyn (og så jeg slipper for at skulle købe nye former for div. konverterstik m.m.).
Hvis det kan lade sig gøre, hvordan forbinder jeg så s-vhs, tv og computer rigtigt?

Her er en liste over udstyret i håb om "bedre" hjælp :)

Jeg har et kabel som har et svhs stik i den ene ende (passer til grafikkortet) -

og scart-stik i den anden ende (hvor jeg kan vælge mellem in eller out).

Grafikkortet: Geforce 3 TI200 med tv-out.

Tv: Samsung med 2 scart-stik bagpå (jeg ved ikke forskellen).

Video: S-vhs Panasonic.
Bagpå videon er der 2 scartstik: AV1(tv) og AV2(decoder).
desuden er der en tap hvor man kan vælge mellem "normal" eller "s-video out".

Jeg har desuden et normalt scartstik og et normalt antennekabel - hvis det skulle

være til nogen hjælp :-)

Altså  - hvis det kan lade sig gøre, vil jeg gerne vide hvordan det tilsluttes korrekt.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. april 2003 - 11:56 #1
Avatar billede mmmmn Nybegynder
02. april 2003 - 12:00 #2
hoejrup: jo tak, men det svar har jeg læst - og hvad jeg kan forstå skal man ud og have en ekstra "ledning" - mit spm. kører på om jeg kan slippe for det, når nu jeg har en s-vhs-video.
Hvis jeg har misforstået alt i det link - så sig til og forklar nærmere og du får point alligevel :)
Avatar billede mmmmn Nybegynder
02. april 2003 - 12:04 #3
(vender tilbage om et par timer)
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2003 - 12:05 #4
Har du prøvet begge scart stik i dit TV ?? På nogen fjernsyn, understøtter det ene SVHS.
Ellers skulle jeg ikke mene der er noget galt i at kører det igennem en SVHS video.
Forbind dit tv-out til din video. Vælg in på dit scart stik. og sæt den i AV2. Forbind dit TV til AV1. Mht. til din lille tap, kan du jo bare prøve dig frem.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. april 2003 - 12:10 #5
Du kan godt bruge dit s-vhs stik på din videobåndoptager til at køre indover, for din videobåndoptager omformer signalet. Men nogle gange kræver det at båndoptageren er tændt.

/per
Avatar billede mmmmn Nybegynder
02. april 2003 - 16:28 #6
phatlasse: Nu har jeg prøvet med det du forslår - og jeg kan ikke få det til at virke, jeg kan slet ikke få noget billede frem faktisk.

hoerup: og min s-vhs er tændt.

Men det må da i det mindste være muligt at få billedet frem som før selvom det kører gennem videon (altså et sort/hvid billede i stedet for ingenting/en helt blå skærm).

Mit geforce kort kan DOG godt se jeg har forbundet ET eller andet :) - da den i det mindste lader mig vælge "tv" inde fra "settings".
Avatar billede mmmmn Nybegynder
02. april 2003 - 16:33 #7
Jeg tænkte på om ikke det kunne være en indstilling på s-vhs-videoen ? Måske jeg skulle ´vælge noget med at .....nææh jeg har ingen anelse - men kunne det ikke være en mulighed? (nogen ideer?)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. april 2003 - 16:38 #8
Har du prøvet at læse manualen til din video?

Så bliver du nok nød til at købe et stik via linket.

/per
Avatar billede mmmmn Nybegynder
02. april 2003 - 17:00 #9
hoejrup: Jooo delvist - men fatter ikke meget af det, derfor jeg spørger herinde :)

SÅ jeg ved nu ikek om jeg på så tyndt et grundlag skal ud og have det stik :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. april 2003 - 17:06 #10
Måske er der ingen anden udvej.

/per
Avatar billede mmmmn Nybegynder
02. april 2003 - 18:58 #11
Jeg var oppe at snakke med en i Fona nu her  - og han mente at der var god chance for det med s-vhs videoen kunne lade sig gøre.
Så nu ser jeg lige tiden lidt an - det kunne jo være der var en her på eksperten som havde direkte erfaring med det og kunne sige det endnu mere udførligt/præcist - hvis ikke, får i lidt point hver især :)
Igen - det må da være muligt bare at få et billede på igennem videoen... (og ikke som nu hvor jeg bare har blå skærm).
Avatar billede kingster Nybegynder
05. august 2003 - 13:36 #12
Det skulle da også gerne virke, hvis du smutter den gennem videoen.
Har du husket at vælge AV kanalen på din video?
Altså hvis du slutter din PC til AV2 skal du jo også vælge den kanal på videoen.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
05. august 2003 - 13:44 #13
Nu er det jo så dejligt at vi lever i en tid hvor alt er muligt, men forbudt. En videoudgang på et videokort indeholder en eller anden form for kopibeskyttelse, der gør at det er umuligt at optage derfra og dermed også at vise billedet på TV'et. Jeg er næsten sikker på at kopisikringen er årsag til dit problem.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2003 - 18:03 #14
redhat9user >> Det du mener, er Macrovision. Det har intet at gører med din TV-out.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
05. august 2003 - 19:30 #15
phatlasse>> Hvad mener du med det? Så vidt jeg ved pilles der ved colorburst'et så videoen detekterer at det er et kopisikret signal. Det må vel nødvendigvis ske på TV-out, eller hvad?