Avatar billede dwd Nybegynder
02. april 2003 - 11:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

RPC : Authentication error

Jeg er i gang med at lave private mapper, på 2 solaris maskiner.

Jeg har brugeren "bruger" oprettet på begge maskiner.
Jeg har oprettet et direktorie på "serveren" som hedder /export/bruger  med 777 som rettigheder, og bruger som ejer af mappen,
den er shared ud med denne:
share -F nfs -o rw=bruger server:/export/bruger

og klienten har i filen auto_home
bruger server:/export/bruger

hvis jeg fjerner -o rw fra serverens share kommando kan bruger godt bruge mappen /home/bruger som den bliver mounted i, men hvis -o rw=bruger er på får jeg fejlen error 7 RPC: authentication error,, hvorfor?
Avatar billede dwd Nybegynder
02. april 2003 - 11:27 #1
forresten jeg kører ikke nis+
Avatar billede skau Nybegynder
02. april 2003 - 16:45 #2
Har brugerne samme UID i /etc/passwd ?
Avatar billede dwd Nybegynder
02. april 2003 - 17:33 #3
yupper..
Avatar billede skau Nybegynder
03. april 2003 - 00:05 #4
ahhh når du bruger -o rw= så er det hostenavne, netværksgrupper eller nis+ du skal angive efter = og ikke brugerid.
Se evt. beskrivelsen af access_list i "man share_nfs"
Avatar billede dwd Nybegynder
03. april 2003 - 08:55 #5
det lyder meget rigtigt.. :)
har ikke lige mulighed for at teste det nu, men vender lige tilbage ca ved 13:00 tiden der burde jeg kunne nå at teste det til.. :)
så vender jeg tilbage med point.. :)

men på forhånd tak..
Avatar billede dwd Nybegynder
03. april 2003 - 12:37 #6
det virkede.
jeg takker på bestyrelsens vegne.