Avatar billede jxhello Nybegynder
02. april 2003 - 11:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Divx film "hakker"

Jeg et problem med nyere divx film. De afspilles nærmest langsomt og lyden er ikke i sync.

Det virker som om det kun er divx film i meget god kvalitet, evt. med Xvid eller AC3.

Jeg benytter Windows Media player og har ikke haft problemet før. Jeg har endvidere installeret ffdshow og Nimo. (Jeg ved ikke hvilken af disse to der faktisk vil blive benyttet)

Min PC´er er en ældre "herre" på 600 Mhz i 256 Mbyte RAM, Windows ME. Er den for langsom eller er det et "codec" problem ?
Avatar billede monzter Nybegynder
02. april 2003 - 11:23 #1
Hvis det er et Codec problem, så prøv dette her codec pack, der er ALLE codecs i. Jeg havde også prob. med at kører en del film med nimo codec pack, men med det her virker det bare!
http://ace.subpage.net/

Der burde ikke være noget prob. med din maskine, da der kun skal en 450 MHz 128 MB-ram til at afspille DivX!
Avatar billede peet-49 Novice
02. april 2003 - 11:31 #2
Har du OnBoard Grafikkort?
Avatar billede jxhello Nybegynder
02. april 2003 - 15:14 #3
Nej der er ikke on-baord grafik kort.

Der er iøvrigt ingen problemer med at afspille DVD.
Avatar billede monzter Nybegynder
02. april 2003 - 18:08 #4
Du kan desuden finde ud af om du har et codec problem ved at hente det her program, og så se om du har det rigtige codec til de film hvor problemet er!
http://www.divx-digest.com/software/avicodec.html
Avatar billede jxhello Nybegynder
03. april 2003 - 09:07 #5
Hej monzter,
Jeg prøver med en ny codec, og vender tilbage iløbet af et par dage.

Jeg har endvidere testet med AVIcodec, og jeg havde installeret de codec der var krævet for de Divx film der har problemer. Det der faktisk er endnu værre er at det var forskellige codec på de film jeg har problemer med.

Den ene var OpenDivx og den anden var Divx5 .
Avatar billede jxhello Nybegynder
07. april 2003 - 10:28 #6
Jeg prøvede ovenstående codec uden help. Men efter re-install af DivX, ffdshow samt nogle codec fra Nimo så kom det til at virke.

Du får alligevel point for din hjælp, for AVIcodec var til stor hjælp.
Avatar billede renesvane Nybegynder
07. april 2003 - 10:31 #7
Jeg har haft samme problem i XP. Det er ligesom om at mediaplayer 8.0 kører meget dårligt på XP. Jeg løste det ved at bruge mediaplayer 6.4 (mplayer2), den kører upåklageligt