Avatar billede jmp.dk Nybegynder
02. april 2003 - 10:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Find tabel og kollonne information fra Sql

Hvad er sql syntaxen for få designet af en access database.
Som feks Oracle "select * from dba_tab_columns" og "select * from dba_tables".
Avatar billede sjap Praktikant
02. april 2003 - 17:34 #1
Som du kan se af de mange svar, så forstår vi Access-folk nok ikke helt spørgsmålet. Hvad er det lige dine to forespørgsler henter?
Avatar billede olila Nybegynder
02. april 2003 - 17:41 #2
Jeg mener ikke, at Access kan dette.
Avatar billede sjap Praktikant
02. april 2003 - 17:44 #3
Eller også skal man bare sige, at ingen ved noget - straks dukker nogen op :-)
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
02. april 2003 - 17:44 #4
Prøv at tage et kig på den skjulte tabel MSysObjects. Fås ved Tools -> Options. Set hak ud for "Hidden objects".
Avatar billede jmp.dk Nybegynder
09. april 2003 - 14:21 #5
Tak Darkstar, her er den endelige løsning:
Giv læse rettigheder til MSysObjects
select name from MsysObjects where type=1 and flags=0
Så får man listet tablenavne.
Avatar billede jmp.dk Nybegynder
09. april 2003 - 14:23 #6
Darkstar du kan ikke få points når du har skrevet en kommentar !
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
09. april 2003 - 14:53 #7
...og du kan ikke give points når du har taget dem selv :)
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
09. april 2003 - 14:53 #8
Smid et nyt spørgsmål som jeg kan svare på.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
10. april 2003 - 23:52 #9
Bliver det til noget?
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. april 2003 - 00:20 #10
Du kunne jo spørge _darkstar_ ville lave et svar så du kunne give ham point.

Opret et spørgsmål med titlen "point til _darkstar_" lav så et link i spørgsmålet til dette spørgsmål, så _darkstar_ kan få de fortjænte point.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
14. april 2003 - 00:44 #11
Det er allerede gjort, men der er opstået en del problemer fordi at jmp.dk glemte at henvise til det nye spørgsmål i dette spørgsmål.
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. april 2003 - 13:14 #12
Ok, det havde jeg ikke lige set, men det var også lidt sent  :)